شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۸۳۷۱
يکشنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۴

فکرشهر: فرماندار بوشهر گفت: مهمترین راه حل برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی و رفع مشکل بیکاری در جامعه کسب مهارت‌های فنی و حرفه ای است.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، صالح رحیمی روز یکشنبه در بازدید از مرکز آموزش فنی و حرفه ای شماره ۳ بوشهر افزود: میزان بیکاری در میان کسانی که از مهارت فنی برخوردار هستند بسیار پایین است، بنابراین برای مقابله با این معضل باید به آموزش و افزایش مهارت در بین جوانان توجه بیشتری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه  فنی و حرفه‌ای در حل مساله اشتغال جوانان، افزایش مهارت و کاهش بیکاری از تاثیرگذارترین نهادها است بیان کرد: بخشی مهم از بیکاری استان بوشهر می‌تواند با ارائه خدمات مهارتی فنی و حرفه ای برطرف شود.

رحیمی تاکید کرد: یکی از مشکلات جدی جامعه در ایجاد کسب و کار، نبود مهارت های فنی و فرهنگ مهارت آموزی است و باید بستر فعالیت آموزشگاه های فنی و حرفه ای فراهم شود.

وی با بیان اینکه تنها راه برون رفت از وضعیت کنونی و کاهش بیکاری در استان بوشهر حمایت از مهارت‌های فنی وحرفه ای است، اضافه کرد: هفته ملی مهارت فرصتی برای ترویج فرهنگ آموزش‌های فنی و حرفه ای است.

فرماندار بوشهر گفت: فنی وحرفه ای در این شهرستان از جایگاه ویژه ای برخوردار است و در جامعه‌ در حال پیشرفت مثل ایران، فنی وحرفه ای به عنوان متولی آموزش و مهارت می تواند نقش بسزایی در کاهش آمار بیکاری و رونق اشتغال باشد.

رحیمی با تاکید بر ارتباط تنگاتنگ مهارت آموزی با اقتصاد و تاثر آن در رشد و شکوفایی و استقلال کشور افزود: اگر رویکرد آموزش از ابتدا مهارت افزایی بود، امروز با حجم زیاد فارغ اتحصیلان بیکار مواجه نبودیم، چرا که بهترین و کاربردی‌ترین مهارت‌هایی که امروز می‌تواند به دانش آموزان در مدارس آموزش دهند، مهارت‌هایی است که از سوی مراکز آموزش فنی و حرفه ای ارائه می شود، که بسیار برای جوامع امروزی جنبه کاربردی‌ دارد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای بوشهر با اشاره به اینکه مهم‌ترین عنصر ایجاد اشتغال نیروی انسانی کارآمد و ماهر است، اظهار کرد: نیروی انسانی می‌تواند در چرخه اقتصادی نقش زیادی ایفا کند و در امر تولید تأثیرگذارترین کمک را انجام دهد.

عبدالمجید دراهکی توانمندی و کسب مهارت را لازمه اثربخشی نیروی انسانی دانست و افزود: هدف مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای تربیت نیروی کار ماهر و نیمه ماهر در تمامی بخش ها بویژه صنعت، کشاورزی و خدمات از طریق دوره‌های آموزشی برابر استانداردها در کارگاه‌های مجهز و با حضور مربیان مجرب است که در این راستان کارگاه های آموزش فنی و حرفه ای نیاز به به روزرسانی تجهیزات دارند.

وی تاکید کرد: نگاه مثبت به آموزش های فنی و حرفه ای پشت میز نشینی و بیکاری جوانان را از بین می برد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر