شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۸۴۱۰
يکشنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۹

فکرشهر: ساخت ۲هزار و ۲۵۲ واحد مسکونی طرح نهضت ملی جهش تولید مسکن، در مراسمی با حضور استاندار بوشهر آغاز شد.

به گزارش فکرشهر از استانداری، استاندار بوشهر در این مراسم که امروز در شهرستان جم برگزار شد، گفت: از این تعداد واحد مسکونی ۶۰۰ واحد در شهر برازجان، ۳۰۰ واحد جم، ۲۰۰ واحد در بهارستان و ریز، ۵۰۰ واحد دیلم، ۲۵۲واحد کنگان و ۴۰۰ واحد در گناوه ساخته می‌شوند.
 
احمد محمدی‌زاده افزود: با آغاز ساخت این واحدها، شمار واحد‌های مسکونی در دست اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان به بیش از ۱۱ هزار و ۵۰۰ واحد می‌رسد که از این تعداد، ۲ هزار و ۴۰۰ واحد در روستا‌ها ساخته می‌شوند.
 
وی ادامه داد: با توجه به دستور رئیس جمهور و تامین منابع بانکی و پشتیبانی وزیر راه و شهرسازی امیدواریم روند ساخت این واحد‌های مسکونی سرعت گیرد و در هفته‌های آینده احداث واحد‌های جدید دیگری را در این استان آغاز کنیم.
 
استاندار بوشهر گفت: ۴۰ هزار نفر در سامانه نهضت ملی جهش تولید مسکن در استان بوشهر ثبت نام کرده‌اند که تاکنون ۸ هزار نفر به عنوان واجد شرایط انتخاب شده‌اند و در حال ارزیابی بقیه متقاضیان هستیم.
 
محمدی‌زاده افزود: برای ساخت بیش از ۴۰ هزار واحد مسکونی، زمین تامین شده و تلاش می‌شود این میزان به ۶۰ هزار واحد افزایش یابد.
 
وی گفت: در برخی از شهر‌های استان بوشهر زمین‌های منابع طبیعی و موات به‌ویژه در شهر‌های جنوبی، حاشیه و کنار دریا قرار گرفته‌اند که این موارد شناسایی و عملیات واگذاری از منابع طبیعی به راه و شهرسازی آغاز شده است.
 
استاندار بوشهر ادامه داد: با توجه به نقشه‌کشی و تفکیک اراضی انجام شده، برنامه ما این است در شهر‌هایی که زمین به قدر کافی وجود دارد به جوان‌ها زمین واگذار شود تا با پرداخت وام خودشان خانه بسازند و به این صورت حرکتی گسترده و جهشی در عملیات خانه‌سازی در استان بوشهر انجام گیرد.
 
محمدی‌زاده گفت: انتظار است جوانان از فرصت ثبت نام برای دریافت این زمین‌ها که تاکنون در ۶ شهر استان شناسایی شده‌است، استفاده کنند و ما نیز به عنوان دولت از صاحب‌خانه شدن آنان، حمایت می‌کنیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر