پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۸۴۸۸
دوشنبه ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۵

فکرشهر: مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، بندر دیر را یکی از بنادر نزدیک به قطر برای توسعه صادرات دانست و گفت: در این راستا طرح توسعه بندر دیر در ۳ هکتار اجرایی شده است.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، محمد شکیبی نسب ظهر امروز در آیین معارفه رئیس بندر دیر از انتصاب نخستین زن رئیس بندر در سازمان بنادر کشور خبر داد و اظهار داشت: نخستین بانوی رئیس بندر در کشور در بندر دیر معرفی شد.

وی با بیان اینکه راحله پورمحمد به عنوان رئیس اداره بندر و دریانوردی دیر معرفی شد افزود: وی دارای 24 سال سابقه کار در حوزه معاونت بندری و اقتصادی همراه با 7 ماه سابقه فعالیت در سازمان بنادر است که با اشراف کامل به فرآیندهای بندری می‌تواند منشاء خدمات ارزشمندی برای بندر دیر باشد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از اجرا طرح توسعه بندر دیر خبر داد و تصریح کرد: پروژه محوطه‌سازی بندر دیر به مساحت 3 هکتار عملیاتی شده و دارای پیشرفت خوبی است.

شکیبی نسب بندر دیر را یکی از بنادر مهم استان بوشهر و کشور دانست و افزود: نگاه‌ها به بندر دیر به عنوان یکی از مبادی صادرات به کشور قطر ویژه است که باید با همین نگاه خدماتی مطلوب و همراه با کمترین تعارض و چالش به جامعه هدف سازمان در این بندر ارائه شود.

وی از اجرا احداث 4 اسکله رمپ، یک پست اسکله جنرال کارگو و نصب دستگاه ایکس‌ری در بندر دیر خبر داد و خاطر نشان کرد: دستگاه ایکس‌ری یکی از نیازهای مهم بندر دیر برای رونق صادرات است که با بسترسازی انجام شده به‌زودی این دستگاه نصب و راه‌اندازی می‌شود.

10 حادثه مختلف دریایی در بندر دیر رخ داد

فرماندار دیر هم با بیان اینکه در این شهرستان در 8 ماه گذشته 10 حادثه مختلف دریایی رخ داده است تصریح کرد: در این حوادث شناورهای ناجی اداره بندر و دریانوردی دیر توانست برای کمک به بندرنشینان نقش‌آفرینی کنند.

یونس باربرز توسعه فعالیت‌های بندر و توسعه مراودات تجاری با قطر را مورد اشاره قرار داد و افزود: وقتی جایگاه بندر دیر در تفاهم‌نامه ایران و قطر گنجانده شد این نشان از ظرفیت و اهمیت بالای این بندر است.

وی اظهار کرد: سازمان بنادر نیز در رویکرد خود توجه ویژه به استان بوشهر و بندر دیر معطوف داشته است که این رویکرد قابل تقدیر و قدردانی است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر