يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر گفت: نسبت جوانان بوشهری در مقایسه با جمعیت این استان 34.5 درصد است که میانگین کشوری 31درصد است...\r\n
کد خبر: ۱۱۹۳۱
شنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۶

فکرشهر: مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر گفت: نسبت جوانان بوشهری در مقایسه با جمعیت این استان 34.5 درصد است که میانگین کشوری 31درصد است.

\n\n

به گزارش فکرشهر احمد بهروزیان فر روز شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر افزود: از یک میلیون و 32 هزار نفر جمعیت این استان بیش از 352هزار نفر جوان هستند که در سنین 15 تا 29 سال قرار دارند.

\n\n

وی با بیان اینکه بوشهر دومین استان جوان کشور است یادآورشد: شهرستان های بوشهر و دیلم نیز به ترتیب بیشترین و کمترین شمار جوانان این استان را به خود اختصاص داده اند.

\n\n

مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر اضافه کرد: نیروی جوانی یک فرصت برای استفاده از قابلیت آنها در توسعه است و اگر به درستی از آن استفاده نشود می تواند به تهدید تبدیل شوند.

\n\n

وی گفت: عمده ترین مسایل جوانان استان بوشهر اشتغال، مسکن، ازدواج و پایین بودن نرخ مشارکت درامور اجتماعی است.

\n\n

بهرزویان فر ادامه داد: سن جوانی بهار عمر و دوره شکوهمندی است که فرد در اوج شاخص های مختلف قرار دارد.

\n\n

وی افزود: نیروی جوانی موتور محرک توسعه جامعه است که باید برای فراهم کردن رشد و بالندگی آنها تلاش شود.

\n\n

این مقام مسوول اضافه کرد: هم اینک به ازای هر 50 هزار نفر یک سمن و تشکل مردم نهاد در کشور وجود دارد که دولت تلاش می کند این رقم را به پنج هزار نفر با یک سمن کاهش دهد.

\n\n

بهروزیان فر گفت: برگزاری دوره های مردم نهاد، نشست های ساماندهی امور جوانان ، تشکیل مجمع خیرین ازدواج ، تشکیل ستاد اوقات فراغت از جمله برنامه های دولت برای استفاده ازپتانسیل جوانی در آبادانی و توسعه کشور است.

\n\n

منبع: ایرنا

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر