يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
4 ماه پس از سفر روحانی و هیات همراه به استان؛
فکرشهر: مدیر کل بازرسی، حقوقی و رسیدگی به شکایات استانداری بوشهر گفت: بیش از 56 هزار درخواست و شکایات مردمی در سفر رئیس جمهور به استان رسیدگی شد...
کد خبر: ۱۱۹۷۵
دوشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۵۴

فکرشهر: مدیر کل بازرسی، حقوقی و رسیدگی به شکایات استانداری بوشهر گفت: بیش از 56 هزار درخواست و شکایات مردمی در سفر رئیس جمهور به استان رسیدگی شد.

\n\n

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی استانداری بوشهر، عباس قلی‌پور با تشریح روند بررسی نامه‌ها و درخواست‌های مردم در سفر رئیس جمهور محترم و هیئت دولت اظهار داشت: مردم شریف استان بوشهر در سفر رئیس جمهور محترم و کاروان تدبیر و امید به استان در دیماه سال گذشته حماسه‌ای جاوید آفریدند و نمونه‌ای از همدلی و همزبانی دولت و ملت را به منصه ظهور گذاشتند.

\n\n

وی افزود: درخواست‌های مردم از طریق سامانه 111 و توسط 600 نفر از پرسنل آموزش‌دیده ثبت شد و در کمترین زمان ممکن و با بهترین کیفیت، درخواست‌ها و شکایات و گزارشات مردم دریافت و مردم مسایل خود را با رئیس جمهور و مسئولان در میان گذاشتند.

\n\n

درخواست‌های مردم در سفر رئیس جمهور به 3 دسته تقسیم شدند

\n\n

مدیر کل بازرسی، حقوقی و رسیدگی به شکایات استانداری بوشهر با بیان اینکه درخواست‌های مردم به سه دسته تقسیم‌بندی شدند خاطر نشان کرد: دسته‌ای از پیام‌ها مربوط به نهاد ریاست جمهوری بود که همکاران نهاد این درخواست‌ها را برای پیگیری با خود به مرکز بردند و توسط نهاد پیگیری و پاسخ داده شد.

\n\n

قلی‌پور تصریح کرد: دسته‌ای از درخواست‌‌ها نیز مربوط به حوزه ستادی استانداری بود که این بخش نیز توسط دفاتر مختلف حوزه ستادی پیگیری شد.

\n\n

وی یادآور شد: دسته‌ای نیز مربوط به دستگاه‌های اجرایی استان بود که همه موارد مربوطه توسط دستگاه‌های اجرایی استان برای رسیدگی ارجاع شد.

\n\n

در مدت 3 ماه به تمام درخواست‌ها پاسخ دادیم

\n\n

مدیر کل بازرسی، حقوقی و رسیدگی به شکایات استانداری بوشهر با بیان اینکه به تمام درخواست‌ها پاسخ داده‌ایم گفت: از روز یکم بهمن ماه 93 کار رسیدگی به درخواست‌ها و شکایات و پیام‌های مردم در سراسر استان آغاز شد و در زمان 3 ماه به تمام درخواست‌ها پاسخ دادیم.

\n\n

56 هزار درخواست در قالب 455 موضوع متنوع

\n\n

قلی‌پور افزود: در مجموع 56 هزار و 171 مورد درخواست داشتیم که این موارد در قالب 455 موضوع دسته‌بندی و پیگیری شد و این مسئله نشان داد که دامنه موضوعات مطرح شده بسیار گسترده و متنوع است.

\n\n

وی بیان کرد: مجموعه درخواست‌های ثبت شده به 130 دستگاه اجرایی استان ارجاع شد و 10 جلسه کاری و تخصصی برای پیگیری تقاضاهای مردمی با حضور دستگاه‌های مختلف تشکیل شد.

\n\n

مدیر کل بازرسی، حقوقی و رسیدگی به شکایات استانداری بوشهر یادآور شد: شهرستان بوشهر با 24236 درخواست، دشتستان با 12663 درخواست، دشتی با 5783 درخواست، تنگستان 3999 درخواست، گناوه 3462 درخواست، دیر 1425 درخواست، کنگان و عسلویه با 1354 درخواست، دیلم با 956 درخواست و جم با 715 به ترتیب بیشترین و کمترین موارد و درخواست‌ها را داشته‌اند.

\n\n

قلی‌پور افزود: از مجموع بیش از 56 هزار مواد ثبت شده، 53 هزار و 666 مورد درخواست، 2087 مورد شکایت، 200 مورد انتقاد، 113 مورد گزارش، 58 مورد طرح و ایده و 29 مورد ابراز احساسات و 18 مورد نیز تقدیر و تشکر بوده است.

\n\n

پاسخ مثبت به 38 هزار درخواست

\n\n

وی در ارتباط با نحوه بررسی‌ها نیز گفت: در مجموع 38 هزار و 293 مورد از موارد فوق‌الذکر، ثبت خدمت شده یعنی به این افراد پاسخ مثبت داده شده یا خواسته آنها اجابت شده و یا خواسته آنها در حال اجابت و در دست پیگیری است.

\n\n

این مسئول اضافه کرد: 12 هزار و 384 مورد از درخواست‌ها نیز مشاوره انجام شده است.

\n\n

قلی‌پور گفت: تعداد 5 هزار و 282 مورد نیز با پاسخ منفی مواجه شده‌اند یعنی با کمال تاسف به علت محدودیت‌های قانونی و محدودیت اعتباری اعلام کرده‌ایم که پاسخ درخواست شما اجابت نمی‌شود و قابل حل نیست.

\n\n

وی افزود: 212 مورد هم بایگانی شده و نیازی به پیگیری نداشته‌اند.

\n\n

قلی‌پور در ارتباط با بیشترین دستگاه‌های متقاضی نیز اظهار داشت: استانداری بوشهر با 12 هزار و 268 تقاضا بیشترین موارد درخواستی را داشته، اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی با 6 هزار و 780 مورد و دانشگاه علوم پزشکی با 4 هزار و 550 مورد در رده‌های بعدی از نظر تعداد درخواست قرار دارند.

\n\n

وی در ارتباط با موضوعاتی که بیشترین فراوانی را داشته‌اند نیز گفت: مساعدت مالی با 16 هزار و 692 مورد، تسهیلات بانکی با 11 هزار و 825 مورد و امور اشتغال با 6 هزار و 782 مورد به ترتیب بیشترین فراوانی را داشته‌اند.

\n\n

رضایت مردم از حجم و کیفیت خدمات

\n\n

مدیر کل بازرسی، حقوقی و رسیدگی به شکایات استانداری بوشهر تاکید کرد: الحمدالله مردم از حجم و کیفیت خدمات ارائه شده در سفر ریاست جمهوری رضایت نسبی دارند و مجموعه مدیران ستادی و مدیران دستگاه‌های اجرایی آنچه توان و ظرفیت داشتند را برای ارائه بهترین و با کیفیت‌ترین خدمات به مردم انجام دادند و با توجه به محدودیت‌های موجود نهایت تلاش صورت گرفته است.

\n\n

وی در پایان از عنایت ویژه استاندار محترم، معاونین ایشان، مدیران حوزه ستادی و دستگاه‌های اجرایی، فرمانداران محترم و فرماندهان نیروهای نظامی و انتظامی و امنیتی که برای پاسخگویی به درخواست‌ها و شکایات مردمی نهایت مساعدت و عنایت خود را مبذول داشته‌اند تشکر کرد.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر