يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۰۲۳۹
چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۳

فکرشهر: فرماندار گناوه گفت: نسل امروز باید با عظمت کار آزادگان که چراغ مبارزه با ظلم و حفظ ارزش‌های دینی را  در دوران اسارت برغم تحمل شکنجه ها و مرارت ها، فروزان نگاه داشتند، آشنا شوند و از آنها الگو بگیرند.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، محمدتقی صفری روز چهارشنبه در آیین تجلیل و تکریم  از آزادگان سرافراز این شهرستان افزود: آزادگان سرافراز در دوران اسارت با تکیه بر ایمان الهی ، صبوری و استقامت،  و الگوگیری از سیره اهل بیت (ع) ،  سال ها شکنجه های  روحی و روانی و اعتقادی  را که در زندان های رژیم بعثی عراق وارد می شد ، تحمل و از کیان انقلاب اسلامی و خاک میهن دفاع کردند.

وی گفت: شکنجه هایی که آزادگان در زندان متحمل می شدند همانند شکنجه های مشرکانی بود که اول اسلام و در زمان رسول الله (ص) انجام می دادند اما با طراحی مدرن و  شیوه جدید بود.

صفری ادامه داد: مرحوم سید علی اکبر ابوترابی فرد در دوران اسارت با توکل به خداوند، توسل به اهل بیت(ع) و  قرآن کریم در مسیر ترویج مبانی اسلامی  پیش رفت و پرچم اسلام را با دست آزادگان سرافراز و صبور به اهتزاز درآورد.

وی اضافه کرد: رمز موفقیت ابوترابی خدامحوری بود و در این مسیر تا  اهدای جان خود پیش رفت و هیچ ابایی از شهادت نداشت.

فرماندار گناوه که خود از آزادگان سرافراز است از برگزارکنندگان این برنامه قدردانی کرد و از آحاد جامعه خواست تا از آزادگان الگوگیری کنند.

وی همچنین به بیان  خاطراتی از دوران اسارات خود که توسط  داعشی ها  در سوریه اتفاق افتاده بود، پرداخت.

خاطرات یکی از آزادگان سرافراز

ابراهیم جمی که در دوران دفاع مقدس چندین سال در زندان های رژیم بعثی گرفتار بود گفت: اگرچه اسارت را در واقع معانی و تعبیرات گوناگونی می‌کنند اما باید از تجربیاتی که در طول دوران دوری از خانواده و میهن خود کسب کردیم الگوگیری و در سرلوحه زندگی خود قرار دهیم تا موفق شویم.

وی بیان کرد: آزادگان دو زندگی را در زمان عمر خود که شامل زمان اسارات و غیراسارت بوده است لمس و استفاده کردند و تجارب زیادی را به رغم تحمل شکنجه به دست آوردند.

جمی گفت: ما آزادگان هرچی داریم مدیون و مرهون مرحوم ابوترابی فرد است و لقب سیدآزادگان برای ایشان کم است.

این آزاده سرافراز افزود:  ابوترابی با برخوردهای متواضعانه خود برای همه اسرای ایران حتی عراقی ها معروف و آرامش بخش بود و از تنش ها و درگیری ها  در اردوگاه‌ها جلوگیری می کرد.

جمی بیان کرد: به مرحوم ابوترابی فرد بارها می گفتیم تا کی باید اسارات می کشیم و ایشان با حالت متواضع و آرامش و اطمینان خاطر، تنها بر صبر و استقامت تاکید می کرد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گناوه گفت: ۲۶ مردادماه سالروز بازگشت غرورآفرین آزادگان سرافراز به میهن اسلامی ، روز سراسر افتخاری که بر صفحات زرین انقلاب حک  شد و یادآور ایامی پر از شور و شادی معطر به حضور دوباره عزیزانی که عطر شهیدان را با خود داشتند.
علی اکبری افزود:  صلابت ایثار و رشادت آزادگان در دوران دفاع مقدس و  سال‌های اسارت، برگ زرین دیگری  در تاریخ ایثارگری و عظمت ایثارگران این مرزوبوم  به رخ جهانیان و به ویژه قدرت های اسکتبار به اثبات رساندند.

وی اظهارکرد:  آزادگان با تاسی از سیدالشهدا (ع) به عنوان نماد حریت و آزادگی در تاریخ پرشکوه اسلام، بار دیگر آزادگی و شرافت و اصالت در پرتو ارزش‌های اسلام و انقلاب را در جهان دربند استکبار و ستم تجلی و معنا کردند.

رئیس بنیاد شهید و  امورایثارگران گناوه گفت: بازگشت آزادگان سرافراز به میهن اسلامی  نماد خودباوری، استواری و به ثمر نشستن سال‌ها تلاش در مسیر آرمان های اسلام و انقلاب و حقانیت در نبرد با دشمن بود و به رغم گذشت سالیان ، هنوز هم کام  مردم عزیز و انقلابی ایران از حلاوت  این رخداد فرخنده شیرین است.

وی بیان داشت: در برهه کنونی و  درشرایطی که دشمنان دست از توطئه و دسیسه از نظام و انقلاب برنمی دارند باید از آزادگان سرافراز الگو بگیریم.

اکبری یادآورشد: شهرستان گناوه دارای ۵۴ آزاده سرافراز بوده است که ۸ تن از این عزیزان متوفی هستند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر