دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۰۲۹۵
پنجشنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۱:۴۱

فکرشهر: به مناسبت ۲۶ مرداد، سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی، آئین تجلیل و تکریم از آزادگان سرافراز شهرستان گناوه با حضور مسئولان در سالن اجتماعات فنی و حرفه‌ای این شهر برگزار شد.

به گزارش فکرشهر از مهر، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان گناوه عصر چهار شنبه در این آئین اظهار داشت: ۲۶ مردادماه سالروز بازگشت غرورآفرین آزادگان سرافراز به میهن اسلامی، روز سراسر افتخاری که بر صفحات زرین انقلاب هک شد و این آئین نیز به همین منظور به پاس فداکاری‌ها و ازخودگذشتگی‌ها و تکریم و تجلیل از این فرزندان غیور میهن اسلامی برگزار شده است.

علی اکبری افزود: جوانان غیور میهن اسلامی در دورانی که انقلاب و نظام اسلامی مورد هجه دشمنان قرار گرفت با حضور در جبهه‌های حق علیه باطل در برابر آنها ایستادگی و از میهن کردند که عده‌ای به درجه رفیع شهادت نائل شدند و عده‌ای نیز جانباز یا به اسارت دشمن درآمدند.

وی گفت: آزادگان سرافراز با ایستادگی و مقاومت در برابر دشمنان در زندان‌های مخوف رژیم ایستادگی کردند و به پیروی از راه امام حسین (ع) و تبعیت از امام و مقتدای خود هیچ گاه از آرمان‌ها و اهداف نظام مقدس اسلامی، شهدا دست نکشیدند. و دوران اسارت را با سربلندی تحمل کردند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان گناوه بیان کرد: دوران اسارت هیچ گاه آزادگان سرافراز را از پای نینداختند بلکه آنان را آبدیده و سفیران سربلند ایران اسلامی تبدیل کرد تا صدای آزادگی و آزادیخواهی و مبارزه با ظلم را از همان سیاه چاله‌های بعثی به گوش جهانیان برساند.

وی تصریح کرد: آزادگان میهن اسلامی به تأسی از سیدالشهدا (ع) به عنوان نماد حریت و آزادگی در تاریخ پرشکوه اسلام، بار دیگر آزادگی و شرافت و اصالت در پرتو ارزشهای اسلام و انقلاب را در جهان در بند استکبار و ستم معنا کردند.

وی خاطر نشان کرد: بازگشت آزادگان سرافراز به میهن اسلامی نماد خودباوری، استواری و به ثمر نشستن سال‌ها تلاش در مسیر آرمان‌های اسلام و انقلاب و حقانیت در نبرد با دشمن بود به رغم گذشت سالیان هنوز هم کام مردم عزیز و انقلابی ایران از حلاوت این رخداد فرخنده شیرین است.

وی گفت: مقام معظم رهبری در تجلیل از آزادگان فرمودند که آزادگان همان الماس‌های درخشان به عنوان بهترین سربازان انقلاب و آزموده ترین فرزندان ملت مسلمان ایران در شرایط سخت و دشوار هستند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان گناوه یادآور شد: در شرایط کنونی که دشمنان دشمنان همچنان در حال توطئه و دسیسه علیه نظام اسلامی هستند از آزادگان برای استقامت در مقابل آنها الگو بگیریم.

ابراهیم جمی از آزادگان سرافراز در دوران دفاع مقدس که سال‌ها در زندان‌های رژیم بعثی گرفتار بوده است در این مراسم اظهار داشت: اگر چه اسارت در ظاهر امر به چشم حقارت دیده می‌شود و اسیر را شکنجه دیده نگاه می‌کنند ولی برای ما دوران بود که از آن باید درس و الگو بگیریم.

این آزاده سرافراز افزود: از دوران سخت اسارت باید تجربه کسب کنیم و الگو برداری کنیم و اگر بتوانیم از این تجربیات استفاده و سرلوحه زندگی قرار دهیم در زندگی موفق خواهیم شد.

وی گفت: آزادگان دو دوران را زندگی و لمس کردند که شامل دوران اسارت و غیر اسارت است که در دوران اسارت مانند همه مردم عادی زندگی کرده‌اند ولی دوران اسارت را غیر از آن است.

این آزاده سرافراز ادامه داد: در دوران اسارت تجربیات زیادی علیرغم تحمل شکنجه و سختی به دست آوردن که در دوران زندگی خود سرلوحه قرار دهیم.

وی افزود: ما آزادگان هر چه داریم و خواهیم داشت از مرحوم ابوترابی فرد است و ایشان را سید آزادگان نامیده‌اند که به نظرم این نیز برای ایشان کم است.

جمی گفت: مرحوم ابوترابی فرد بعد از مدت کوتاهی با عملکرد و منش خود برای سایر آزادگان و عراقی‌ها معرفی شد و هر وقت در اردوگاهی تشنج یا درگیری به وجود می‌آمد آنها به شکلی دست به دامن حاج آقا می‌شدند تا آنها را آرام کند.

وی با بیان خاطراتی از مرحوم ابوترابی فرد گفت: مرحوم ابوترابی فرد فراتر از این دنیا فکر می‌کرد.

وی ادامه داد: به مرحوم ابوترابی فرد بارها می‌گفتیم تا کی باید اسارت را تحمل کنیم و ایشان با حالت متواضع و آرامش و اطمینان خاطر، تنها بر صبر و استقامت تاکید می‌کرد و گفتند که بهترین مکان برای عبادت خدا همین جا است گمشده ما آنچه که نداریم نیست، بلکه گمشده همه ما خدا است.

بیان خاطرات یکی از آزادگان، مداحی، سخنان سردار صفری فرماندار گناوه و از آزادگان سرافراز، پخش کلیپ و تجلیل از آزادگان شهرستان گناوه از دیگر بخش‌های این آئین معنوی بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر