پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۱۰۶۸
شنبه ۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۰

فکرشهر: نماینده مردم بوشهر، دیلم و گناوه در مجلس شورای اسلامی گفت: نگاه رئیس جمهور در نشست‌های سفر استانی به بوشهر برطرف کردن کاستی های این استان بود که باید این دیدگاه در میان همه اعضای دولت سیزدهم تسری یابد.

به گزارش فکرشهر از دفتر نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی، عبدالکریم جمیری در نشست معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی با مدیران استان بوشهر بیان کرد: تغییر نگاه دولت سیزدهم به استان بوشهر نسبت به دولت‌های گذشته ضروری است و رفع عقب ماندگی‌های این استان و فراهم کردن شرایط قابل قبول برای مردم آن توجه قوی‌تر دولت را می‌طلبد.

وی تاکید کرد: مردم بوشهر در زمینه کمبودها و مطالبه‌های اساسی خود برخوردی منطقی، متناسب با شرایط و کریمانه دارند و دولت باید این نوع برخورد را پاس بدارد تا چانه زنی و مطالبه آنها به نوع دیگری تغییر نکند.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی از محمد اسلامی که همزمان با بزرگداشت هفته دولت به نمایندگی از دولت به این استان سفر کرده است خواست تا ضرورت این نوع نگاه برای رفع کمبودهای این استان را به هیات دولت منتقل کند و عنوان کرد: استانی در مسیر توسعه قرار می‌گیرد که از نظر فضای آموزشی وضعیت مطلوبی داشته باشد؛  بوشهر در زمان حاضر بیشترین فضای آموزشی تخریبی را دارد.

جمیری افزود: این استان از نظر شاخص‌های بخش درمان جایگاه آخر استان کشور را دارد و این بخش در بوشهر با ۶۰۰ میلیارد تومان بدهکاری روبرو است که این حق پایتخت انرژی کشور نیست.

وی اضافه کرد: ورزش استان بوشهر وضعیت نامناسبی دارد و امروز تیم دلخواه فوتبال دوستان بوشهری سقوط کرده و نگران و ناراحت واگذاری آن هستند.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد:  تجارت بوشهر  از یک کانال ورود و خروج با عمق مناسب برای پهلوگیری کشتی ها رنج می‌برند و این وضعیت در استانی با پیشینه تجاری غنی پذیرفتنی نیست.

جمیری گفت: صیادان این استان که خود شغل خود را تامین می کند و برای دولت بار نیستند از یک اسکله مناسب صیادی محروم هستند، اسکله جفره مرکز استان ۱۰ سال است که متوقف مانده و دیگر اسکله‌ها هم حتی از یک سایه بان مناسب برخوردار نیستند.

وی اذعان کرد: در حوزه عمرانی در زمان حاضر مهمترین مشکل مرکز استان بوشهر مساله فاضلاب است که باید فکر برای آن کرد.

جمیری گفت: در تخصیص اعتبارات تنها نگاه به شاخص‌های جمعیتی درست نیست چرا که در این صورت جبران عقب ماندگی‌ها امکانپذیر نمی‌شود.

وی افزود: در استان بوشهر ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ نفر از جامعه ایثارگری بیکار هستند در حالی که توجه به این جامعه به معنای اهمیت دادن به امنیت کشور است.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مدیران باید شیوه ای از رفتار، نگاه و مسیری را اختیار کنند که مردم کماکان این باور و ایمان را داشته باشند که جریان ایمانی و اعتقادی انقلاب اسلامی هنوز استمرار دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر