يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۱۳۵۶
سه‌شنبه ۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۰

فکرشهر: آیین گرامیداشت شهیدان رجایی و باهنر و ۱۵ شهید ترور استان بوشهر در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر برگزار شد.

به‌گزارش فکرشهر از صداوسیما، جانشین سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در آیین گرامیداشت شهیدان رجایی و باهنر و ۱۵ شهید ترور استان بوشهر گفت: شهدا پای حق ایستادند تا دین بماند و این مسیر حق استمرار دارد و تمام شدنی نیست.

حجت‌الاسلام علی شیرازی افزود: ۸ شهریور که روز انفجار دفتر نخست‌وزیرری و شهادت شهیدان رجایی و باهنر است، روز مبارزه با تروریسم نامگذاری شده و دنباله ۷ تیر و شهادت اعضای حزب جمهوری اسلامی است و پس از آن نیز شهدای محراب یکی‌یکی به شهادت رسیدند.

جانشین رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع گفت: هجمه‌های مداوم دشمن علیه جمهوری اسلامی در ۴۳ سال گذشته نه‌تنها به این نظام خدشه‌ای وارد نکرده بلکه موجب قدرتمندی و استحکام آن نیز شده است.

حجت‌الاسلام شیرازی افزود: دشمنان این نظام از روزی که انقلاب اسلامی شکل گرفته تاکنون همواره به‌دنبال این بودند که این نظام نباشد، اما می‌بینیم که امروز ایران قوی‌تر، مقتدرتر و با معنویت‌تر از قبل با جوانانی مؤمن، متعهد و شادب همواره مسیر پیشرفت و ترقی را طی کرده است و در مقابل، دشمنان آن ضعیف‌تر و درمانده‌تر از قبل شده‌اند.

او اضافه کرد: خون شهدای این سرزمین که در راه خدا و برای حفظ اسلام و مسلمین ریخته شده اجازه نمی‌دهد دشمن به‌راحتی نفس بکشد و آرام باشد.

حجت‌الاسلام شیرازی با بیان این‌که امروز ملت ایران از هیچ قدرتی نمی‌هراسد، گفت: دشمن در ۴۳ سال گذشته برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی تلاش کردند با جنگ نظامی و کشتار مردم بی‌دفاع ایران، انقلاب را به زانو درآورند و با تحمیل جنگ فرهنگی می‌خواستند ملت را از دین و اعتقادات اسلامی خود جدا کنند اما در مقابل عزم و اراده و رهبری ولایت فقیه شکست خوردند.

او گفت: امروز و در جنگ اقتصادی تحمیلی از سوی دشمن به‌طور یقین پیروز میدان باز هم ملت ایران است و آینده جمهوری اسلامی از امروز نیز زیباتر و روشن‌تر است.

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع با اشاره به ترور شهید سردار سپهبد قاسم سلیمانی گفت: ترامپ تصور می‌کرد اگر سردار سلیمانی را به شهادت برساند کار تمام است و به هدف خود رسیده به همین دلیل ناجوانمردانه و در دل شب بیرون از فرودگاه سردار را هدف قرار می‌دهد؛ این اقدام دشمن نشانه ضعف استکبار و قدرت جمهوری اسلامی است زیرا آنان جرأت رویارویی با ایران اسلامی در روز روشن و میدان نبرد را ندارند.

او همچنین با اشاره به عملیات نظامی چلچراغ از سوی سازمان منافقین و ارتش عراق علیه ایران در ۲۸ خرداد ۱۳۶۷ با هدف تصرف شهر مهران گفت: ایران در پاسخ به این عملیات با طراحی عملیات مرصاد دشمن را زمین‌گیر کرد.

حجت‌الاسلام شیرازی با بیان این‌که قدرت نظامی ایران اسلامی قابل مقایسه با گذشته نیست، ادامه داد: امروز با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و تکیه بر توان داخلی؛ ایران اسلامی مجهز به موشک‌های نقطه‌زن است و دشمن جرات مقابله با قدرت موشکی، پهپادی و تجهیزات نظامی ما را ندارد. 

او تأکید کرد: این حضور مردم است که انقلاب اسلامی را حفظ کرده و دشمن از قدرت ولایت فقیه می‌ترسد.

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع گفت: شهدا پای حق ایستادند تا دین بماند و این مسیر حق استمرار دارد و تمام‌شدنی نیست.

در این آیین به‌مناسبت ماه صفر و ایام سوگواری سیدالشهداء و یارانش مداحی شد و نمایشگاهی از کاریکاتورها با موضوع تروریسم در حسینیه عاشقان ثارالله برپا بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر