جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۲۵۲۷
سه‌شنبه ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۸

فکرشهر: مسئول دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی استان بوشهر گفت: دسترسی مطلوب فضاهای شهری برای افراد دچار کم توانی و ناتوانی ضروری است.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، مژگان آل بهبهانی صبح سه‌شنبه در کارگاه آموزشی آشنایی با ضوابط مناسب سازی محیط شهری اظهار داشت: این کارگاه یک روزه در راستای دسترسی مطلوب فضاهای شهری برای افراد دچار کم توانی و ناتوانی برگزار شده است.

وی اضافه کرد: کارگاه آموزشی آشنایی با ضوابط مناسب سازی محیط شهری با هدف بازآموزی و آشنایی بیشتر کارشناسان فنی در اجرا با اصول و روش‌های استاندارد مناسب سازی محیط شهری برگزار شد.

مسئول دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی استان بوشهر بیان کرد: این کارگاه با هدف نقش مؤثر رعایت استانداردهای مناسب سازی و دسترس پذیری ساختمان‌ها بویژه اماکن عمومی و معابر بر طبق ضوابط و مقررات در راستای اجرای بند دوم قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت اجرا شد.

وی گفت: امید داریم این موضوع نه تنها باعث استقلال حرکتی و خودکفایی افراد دارای ناتوانی و کم توانی جسمی و حسی حرکتی گردد بلکه در بهبود روانی آنها هم تأثیر بسزایی داشته باشد.

آل بهبهانی افزود: در این کارگاه سرفصل‌های ضوابط و مقررات معماری و شهرسازی مطابق با آخرین منابع ویرایش شده با موضوع نکات و استانداردهای لازم برای مناسب سازی معابر شهری، پیاده راه‌ها، پارک‌ها و فضاهای سبز، ورودی‌ها سطح‌ها شیبدار، آسانسور و مواردی از این قبیل ویژه افراد کم توان آموزش داده شد.

وی گفت: پیرامون این کارگاه مواردی نیز مطرح گردید که پیگیری و رفع آنها کمک شایانی به بهبود وضعیت معابر و اماکن نموده و می‌توان با تکرار این موضوع اهمیت اجرای آن را در جامعه ایجاد و شرایطی را فراهم نمود که افراد دارای کم توانی و سالمندان بتوانند بیش از پیش در کنار افراد دیگر حضور داشته و مستقل شوند.

سهیلا کوهستانی رئیس اداره بهزیستی شهرستان کنگان با عنوان اینکه سهولت دسترسی در استفاده از امکانات شهری یکی از عوامل بازتوانی معلولین است گفت: در سال‌های اخیر با توجه به برگزاری ستاد مناسب سازی در شهرستان و با حضور ارگان‌های مختلف اتفاق‌های بسیار خوبی رخ داده که از مهمترین آنها می‌توان به نظارت و حضور کارشناسان مناسب سازی بهزیستی در پروژه‌های ساختمانی ادارات نام برد.

این کارگاه آموزشی با همکاری دفتر فنی، حمل و نقل و ترافیک استانداری و اداره کل بهزیستی استان و با مدرسی مهندس موسوی رئیس گروه محیط دفتر فنی استانداری با حضور ۳۰ نفر از کارشناسان دفتر فنی استانداری، مسئول دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی استان و کارشناسان فنی و عمرانی فرمانداری و شهرداری‌ها مهندسین، ناظر به همراه کارشناسان دبیرخانه بهزیستی شهرستان‌های جنوب استان (عسلویه، جم، دیر و کنگان) به میزبانی اداره بهزیستی شهرستان کنگان برگزار شد که در سایر شهرستان‌ها نیز برگزار خواهد شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر