يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرعامل ستاد دیه استان بوشهر گفت: پیشنهاد قانونی برای بیمه کردن مهریه‌ها را به دولت ارائه کردیم...
کد خبر: ۱۲۳۳۹
دوشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۰

فکرشهر: مدیرعامل ستاد دیه استان بوشهر گفت: پیشنهاد قانونی برای بیمه کردن مهریه‌ها را به دولت ارائه کردیم.

\n\n

به گزارش فکرشهر، سید اسماعیل موسوی صبح امروز در جلسه هماهنگی برگزاری جشن گلریزان در شهرستان دشتی اظهار داشت: ستاد دیه یک‌نهاد مردمی و رسالت آن رسیدگی به جرائم غیر عمد مثل تصادف، چک‌های غیر کلاه‌برداری، مهریه، نفقه و حوادث کارگاهی است.

\n\n

مدیرعامل ستاد دیه استان بوشهر افزود: افرادی هستند که سال‌های سال باشرافت زندگی کرده‌اند اما در حال حاضر به لحاظ حوادثی ناخواسته، بدون قصد و غرض مرتکب خطا شده و دارند تحمل کیفر می‌کنند انسان وقتی این موضوعات را بررسی می‌کند مضطرب می‌شود و کمک به این‌گونه افراد کمال انسانیت و هنر تمام نمای وجدان سالم انسانیت است.

\n\n

وی ادامه داد: هیچ نهادی مسئولیت این افراد را نمی‌تواند بر عهده بگیرد جز نهادی که بر خواسته از مردم است و با حضور و وجود خیرین، فعالیت آن‌ها از دو ماه قبل از ماه رمضان آغاز و تا دو ماه بعد از رمضان به‌طور مستمر ادامه دارد و ما تنها به استان بسنده نمی‌کنیم و از مرز استان نیز برای کمک خیرین به زندانیان جرائم غیر عمد اقدام می‌کنیم.

\n\n

بیمه کردن مهریه اولین پیشنهاد به دولت

\n\n

وی افزود: بیمه کردن مهریه‌ها را به دولت پیشنهاد کرده‌ایم که مردم دولت را متقاعد کنند تا این طرح به شکل قانونی درآید و افرادی که می‌خواهند ازدواج کنند مهریه خود را بیمه کنند.

\n\n

موسوی تأکید کرد: دومین پیشنهاد ما عینیت بخشیدن به مهریه‌هاست تا اگر ازدواجی صورت گیرد مسکن یا زمین را پشت قباله ثبت کنند که در همان زمان عقد می‌توانند نقل‌ و انتقال انجام دهند و چنانچه مشکلی بین زوجین به وجود آمد پای آن‌ها به دادگاه کشیده نخواهد شد.

\n\n

وی افزود: تعدادی از زندانیان دربند داریم که چشم‌انتظار کمک خیرین و مردم هستند و سال گذشته باهمت مسئولان استانی، شهرستانی، بخش‌ها و شهرها توانستیم تعداد 117 نفر را از زندانیان آزاد کنیم.

\n\n

موسوی اضافه کرد: با تلاشی که در سطح استان صورت گرفت و اقدام به رایزنی با شاکیان کردیم که برخی از آن‌ها از حق مسلم خود گذشتند و با پرداخت 3 میلیارد و 820 میلیون تومان 117 نفر آزاد شدند که مبلغ 3 میلیارد و 420 میلیون تومان را از ستاد دیه مرکز کمک گرفتیم تا این زندانیان به آغوش گرم خانواده  و اجتماع بازگشتند.

\n\n

منبع:فارس

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر