پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: معاون پارلمانی رییس جمهوری گفت: وقتی انتخابات تمام شد دوران رقابت باید به رفاقت و همکاری تبدیل شود اما الان که دو سال از انتخابات 24 خرداد گذشته است با کمال تاسف برخی جریانها در حال و هوای رقابت انتخاباتی هستند.\n\nبه گزارش فکرشهر، حجت الاسلام مجید انصاری روز دوشنبه در نشست شورای اداری استان بوشهر افزود: اگر کسی به دنبال دفاع از نظام و ولایت است هیچ دفاعی موثر و شایسته تر از ارایه خدمت به مردم نیست.
کد خبر: ۱۲۳۴۱
دوشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۴

فکرشهر: معاون پارلمانی رییس جمهوری گفت: وقتی انتخابات تمام شد دوران رقابت باید به رفاقت و همکاری تبدیل شود اما الان که دو سال از انتخابات 24 خرداد گذشته است با کمال تاسف برخی جریانها در حال و هوای رقابت انتخاباتی هستند.

\n\n

به گزارش فکرشهر، حجت الاسلام مجید انصاری روز دوشنبه در نشست شورای اداری استان بوشهر افزود: اگر کسی به دنبال دفاع از نظام و ولایت است هیچ دفاعی موثر و شایسته تر از ارایه خدمت به مردم نیست.

\n\n

وی یادآورشد: دولت در وسط میدان با هزاران مشکل از جمله کاهش قیمت نفت و میزان صادرات و تحریم های ظالمانه با امید به خدا، حمایت رهبری و پشتوانه قاطع مردم به میدان آمده است ولی چشم امید دولت در میدان عمل به اندیشه بلند مدیران است.

\n\n

انصاری یادآور شد: تحقق سند چشم انداز توسعه کشور تنها با تبلیغات به دست نمی آید و باید در عرصه عمل چهره میهن اسلامی با کار و تلاش، متفاوت، چشم گیر و اساسی تغییر کند که عزم دولت در تحقق این مهم است.

\n\n

وی گفت: امانتداری اقتضا می کند که مدیران با نگاه اعتدالی در دولتی که مربوط به جناح خاص سیاسی نیست خدمت رسانی به مردم را سرلوحه امور خود قرار دهند.

\n\n

انصاری اضافه کرد:این موضوع به معنای نبود هیچ خطا و کاستی در کارها نیست اما نگاه رییس جمهوری دعوت و به خدمت گرفتن همه افراد از جناح های مختلف بر مبنای شایستگی و توانایی افراد است که نگاه اعتدالی در استان بوشهر رعایت شده است.

\n\n

وی یادآور شد: داشتن غیرت و همیت جهادی برای خدمت در شرایط کنونی لازم است چرا که اگر در دوران خدمت ما مدیران نوآوری و خلاقیتی به کار گرفته شود و مشکلی از مسایل مردم برطرف شود بدون شک در ذهن مردم ماندگار می شود.

\n\n

وی گفت: مدیران باید با برنامه ریزی، تکیه بر خرد جمعی، دانش، مشورت و کار کارشناسی برنامه اداره جامعه را به پیش ببرند.

\n\n

انصاری اظهار کرد: برنامه سفرهای استانی رییس جمهوری بر اساس تصمیم گیری مبتنی بر ارزیابی دقیق و پیش بینی منابع و امکانات انجام می شود چرا که قرار نیست در این دولت کلنگی به زمین زده شود و به عنوان میراثی ناتمام برای دولت های آینده باقی بماند کما اینکه 300 تا 400 هزار میلیارد تومان برای طرح های نیمه تمام میراث مانده از گذشته روی دست این دولت مانده است.

\n\n

وی گفت: اولویت برنامه های دولت اتمام طرح های نیمه تمام است و اگر طرح جدیدی نیز در سفرهای استانی به تصویب می رسد براساس برنامه ریزی و پیش بینی منابع مالی است که در همین راستا همه مصوبات استانی براساس برنامه زمان بندی خود در حال انجام است.

\n\n

انصاری یادآور شد: دولت توانسته در حوزه تخصیص اعتبارات عمرانی در دو سال گذشته با پرداخت 32 هزار میلیارد تومان رشد 200 درصدی را داشته باشد این درحالی است که قیمت نفت در این مدت از 107 دلار به 45دلار کاهش ومیزان صادرات نفت نیز از دو میلیون به یک میلیون بشکه کاهش یافته است.

\n\n

وی تصریح کرد: هم اینک با همراهی و تدبیر دولت و خرد جمعی تورم مهار، حرکت به سمت توسعه و پیشرفت شتاب گرفته است.

\n\n

انصاری اظهار امیدواری کرد که سرداران دیپلماسی نیز در مذاکرات بر ظلم تحریم فائق آیند و مسیر توسعه و حرکت و زمینه سرمایه گذاری در کشور هموارتر شود.

\n\n

معاون پارلمانی رییس جمهوری گفت: هم اینک خط تبلیغی رسانه های بیگانه کاهش روح امید و از بین بردن اعتماد به نفس در جامعه است که در داخل کشور نیز عده ای که با لبخند و شادی مردم مخالف اند آب به آسیاب دشمن می ریزند.

\n\n

وی افزود: دین، هنر، تمدن ، پرچم ، انقلاب ، امام ، ارزش ها و موسیقی عامل انسجام هستند که باید به مولفه های همبستگی ملی تکیه کرد.

\n\n

انصاری گفت: با توجه به شرایط حساس کشور در عرصه مدیریت باید با روحیه جهادی و خلاقیتی که رزمندگان در زمان جنگ انجام دادند تا هیچ بن بستی نتواند آنان را زمین گیر کند در عرصه مدیریتی نیز از سوی کارگزاران نظام به معنی عام انجام شد.

\n\n

وی با اشاره به اینکه وضعیت کنونی کشور در عرصه مدیریتی مشابه زمان جنگ است تصریح کرد: در زمان جنگ تحمیلی با ابتکار ،اتحاد، انسجام ، وحدت، ایمان و تبعیت از رهبری باعث شد حماسه بی نظیری در تاریخ رقم بخورد که در شرایط کنونی نیز باید بر همان عوامل تکیه کنیم.

\n\n

انصاری افزود: کارگزاران نظام در هر سطحی که هستند رسالت بسیار سنگینی بردوش دارند و ما امروز به عنوان یک فرد در اداره و دستگاه خود نیستیم بلکه عملکرد نظام و کارآمدی احکام اسلام برای اداره جامعه بشری را در عرصه مدیریتی خود به نمایش می گذاریم.

\n\n

معاون پارلمانی رییس جمهوری ادامه داد: در شرایطی که با کمال تاسف دشمن چهره نفرت، عقب ماندگی و خشنی از اسلام را به نمایش گذاشته اند رسالت کارگزاران نظام اسلامی ایران برای معرفی ظرفیت اسلام در اداره شایسته نظام به جهان سترگ است .

\n\n

وی با بیان اینکه پذیرش مسوولیت نظام اسلامی، فرصت خدمت رسانی برای ما مدیران است، گفت: در دفاع مقدس توانستیم الگوی جدیدی از حضور مردم و مسوولانه الهی را به نمایش بگذاریم که در این شرایط نیز باید با همان روحیه جهادی نظام را اداره کنیم.

\n\n

انصاری اضافه کرد: در هشت سال دفاع مقدس در جنگی نابرابر همه قدرت سخت و نرم افزاری استکبار با تصدی گری صدام علیه جمهوری اسلامی ایران به خدمت گرفته شد که با فرماندهی کل قوا و وجود سرداران رشید سربلند از جنگ بیرون آمدیم.

\n\n

وی گفت: یکی از عوامل مهم ماندگاری نظام معماری درست امام راحل بود که بنیان نظام را بر دوش مردم قرار داد نه افراد خاص هرچند برخی افراد با مشورت هایی که به امام راحل می دادند برخلاف این رویه اعتقاد داشتند.

\n\n

وی با بیان اینکه در پنج سال نخست انقلاب پنج انتخابات با دستور امام راحل برگزار شد، افزود: با توجه به توطئه های مختلف دشمن برای براندازی نظام پیشه کرد اگر تکیه بر رای و قدرت مردم نبود نظام از بین رفته بود اما حتی یک روز نیز مجلس تعطیل نشد و یا برگزاری انتخاباتی به تعویق نیفتاد.

\n\n

انصاری ادامه داد: تکیه بر رای و قدرت مردم از سوی امام راحل اساس و کلید پیروزی انقلاب و رمز ادامه نظام است و این کلید پیروزی را رهبر معظم انقلاب نیز بعد از ایشان به خوبی به کار بردند.

\n\n

وی گفت: ما باید قدر این مهندسی درست (تکیه بر رای مردم) را بدانیم و این را در قواعد سیاسی نهادینه کنیم.

\n\n

معاون پارلمانی رییس جمهوری با اشاره به برگزاری دو انتخابات مهم و سرنوشت ساز در سالجاری افزود: اخلاق، عدالت و انصاف باید در عرصه انتخابات حاکم باشد و دوران انتخابات برای کاندیداها رقابتی سالم و مسابقه ای اسلامی و شرعی است که هیچ اقدام خلاف شرع در این عرصه پذیرفته نیست.

\n\n

وی یادآورشد:استان بوشهر قطب و قلب اقتصاد انرژی کشور است که با رویکرد و سیاستهای دولت نسبت به استانهای ساحلی در آینده ای نه چندان دور نه تنها مشکل اشتغال را نباید داشته باشند بلکه زمینه جذب و اشتغال دیگر مناطق را نیز برطرف کنند.

\n\n

انصاری اظهار کرد: نماینده عالی دولت در استان بوشهر برنامه های خوبی در حوزه بهداشت، درمان، سلامت و ورزش برای نشاط و رفع نیازمندیهای مردم در دستور کار دارد که قابل تقدیر است.

\n\n

وی گفت: استاندار بوشهر در هیات دولت نیز به عنوان سفیری خوب خدمات مدیران این استان را در قالب گزارشی امید بخش مطرح کرد که مورد توجه اعضای هیات دولت قرار گرفت.

\n\n

منبع:ایرنا

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر