پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۳۶۶۷
چهارشنبه ۰۶ مهر ۱۴۰۱ - ۰۱:۱۵

فکرشهر: مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان بوشهر گفت: ۶۰ درصد زندانیان مهارت دیده در بخش‌ها و کارگاه‌های مختلف مشغول به فعالیت هستند.

به گزارش فکرشهر به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، سید محتشم حسینی در آیین تجلیل از برترین‌های نخستین دوره مسابقات آزاد مهارت زندانیان با بیان اینکه خدمات گوناگون فرهنگی، اجتماعی و اشتغال‌زایی به زندانیان در زندان ارائه می‌شود، افزود: با همکاری و همراهی دستگاه‌های مختلف از جمله آموزش فنی و حرفه‌ای، سازمان جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با تشکیل کلاس‌های آموزشی، زمینه اشتغال و ورود به بازار کار و درآمدزایی زندانیان پس از آزادی فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه در زمینه اشتغال و مهارت‌آموزی از انتظار و برنامه سازمانی جلوتر هستیم، گفت: پارسال ۶۰۰ نفر در مسابقات مهارت و فنی و حرفه‌ای شرکت کردند و ۶۰ درصد از افراد مهارت دیده در زندان در بخش‌ها و کارگاه‌های مختلف مشغول به فعالیت شدند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان می‌گوید: افرادی که مهارت در زندان کسب کنند پس از آزادی از تسهیلات ویژه‌ای برای اشتغال‌زایی برخوردار می‌شوند.

وی یکی دیگر از برنامه‌های مهم سازمان زندان‌ها را طرح‌های فرهنگی تربیتی دانست و افزود: برگزاری مسابقات قرآنی مددجویان از جمله این برنامه‌ها است که در این راستا ۷۰۰ نفر در مسابقات قرآنی شرکت کرده‌اند، همچنین یک هزار و ۶۰۰ نفر حافظ قرآن کریم از سوره‌های منتخب تا حفظ کل هستند.

حسینی با اشاره به رسیدگی به خانواده مددجویان زندانی، گفت: در نیمه نخست امسال بیش از یک‌هزار و ۲۰ بسته معیشتی، نوشت‌افزار و اقلام مختلف غذایی در اختیار خانواده زندانیان استان قرار گرفته است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر هم گفت: مسابقات آزاد مهارت زندانیان همزمان با هفته دولت در ۲۱ استان در سطح کشور با هدف تاثیر روحی، روانی و تربیتی و توانمندسازی زندانیان برای اشتغال مفید و تامین معاش و جلوگیری از ارتکاب جرم و بازگشت به محیط زندان برگزار شد.

عیدالمجید دراهکی افزود: مرحله شهرستانی مسابقات با حضور ۷۹ شرکت کننده در ۵ حرفه آرایشگری مردانه، دوخت چرم، جوشکاری، برق ساختمان و معرق کاری در سطح زندان‌های بوشهر، دشتی و دشتستان برگزار و ۴۲ نفر برتر به مرحله استانی راه یافتند.

وی ادامه داد: با برگزاری مرحله استانی مسابقات آزاد مهارت ۱۶ نفر در ۵ رشته مهارتی حائز رتبه‌های برتر شدند که در این مراسم از آن‌ها با لوح سپاس و هدیه تجلیل شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر