دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۴۸۹۷
شنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۰

فکرشهر: نماینده ولی فقیه و امام جمعه بوشهر گفت: بر روی مدیریت آب به خصوص آب‌های سطحی فوق العاده کوشش شود چون این آبها برای منابع طبیعی حیاتی است.

به گزارش فکرشهر از مهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهر ظهر شنبه در دیدار مدیر کل و مسئولان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر، یکی از ثروت‌های مهم و زیربنایی یک کشور را منابع طبیعی آن کشور عنوان کرد و اظهار داشت: اگر منابع طبیعی دستخوش تغییرات و تصرفات شود و از بین رود، آن کشور دچار فقر سرزمینی خواهد شد که بدترین نوع فقر است.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه بوشهر افزود: یکی از ارکان مدیریت حکمرانی یک کشور حفظ و ارتقا سطح منابع طبیعی آن کشور است.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه حوزه اصلی کار شما منابع طبیعی آب، اشجار و مراتع است و شامل معادن و حوزه‌های انرژی نمی‌شود، تصریح کرد: اساساً این قدر حوزه مراتع، منابع طبیعی و حوزه آب در ارتباط با منابع طبیعی مهم است که حوزه نفت، گاز و معادن که پایان ناپذیر هستند جز منابع طبیعی محسوب نمی‌شوند.

وی گفت: اگر یک کشور دارای منابع طبیعی با شاخص‌های رشد نباشد و در تولید ناخالص ملی اثرگذار نباشد، آن کشور دارای سرزمین سوخته است و از کشورهای فقیر محسوب می‌شود.

آیت الله صفایی بوشهری ادامه داد: در کلان جغرافیای ایران، دانش آبخیزداری دانشی کهن است اما با فرمول‌های جدید نیاز به توسعه آن و نظارت بر حفظ قدرت استحکام داریم و از آن طرف به خاطر شرایط جوی و سیل‌ها، لایروبی‌های مداوم انجام گیرد.

وی یادآور شد: بر روی مدیریت آب به خصوص آب‌های سطحی فوق العاده کوشش کنید چون این آب‌ها برای منابع طبیعی حیاتی است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر