يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۵۱۸۷
چهارشنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۳

فکرشهر: رئیس هیات ورزش‌ همگانی استان بوشهر گفت: بر اساس آمارهای چند سال اخیر، مردم این استان در کشور کم‌تحرک‌ترین بودند، اما با اقدامات انجام شده در یکسال گذشته، جایگاه این استان ۱۰ پله ارتقا یافته است.

به گزارش فکرشهر،  محمدحسین زاهدی فرد روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اعلام کرد: با فعالیت‌های صورت گرفته و جلب مشارکت مردم، جایگاه استان بوشهر در ورزش همگانی از ۳۱ به ۲۱ کشور ارتقا یافته است.

وی افزود: حضور در پویش‌ها و رویدادهای ورزشی فدراسیون همگانی مانند برگزاری لیگ تندرستی، لیک یوگا و ایران تندرست و کسب رتبه‌های اول تا چهارم کشوری در این رویدادها سبب شد تا جایگاه هیات ورزش‌ همگانی استان بوشهر از ۱۷ به ۹ کشوری بالا بیاید.

رئیس هیات ورزش همگانی استان بوشهر اظهار کرد: با این وجود باید همه دستگاه‌های اجرایی استان برای عمومیت بخشیدن به ورزش‌، فضا و امکانات ورزشی خود را در اختیار مردم قرار دهند.

زاهدی‌فرد: آموزش و پرورش، دانشگاه‌های فرهنگیان و پیام‌نور، اداره‌کل زندان‌ها، نیروی انتظامی و شهرداری‌ها در هدایت جامعه مخاطب به سمت ورزش همگانی در یکسال گذشته همکاری خوبی داشتند.

وی گفت: با اینکه همه اقشار و گروه‌های سنی جامعه هدف ورزش همگانی به شمار می‌روند اما اکنون بیشترین تمرکز را بر دانش‌آموزان داریم چرا که در سه سال گذشته به دنبال مجازی شدن آموزش، بسیاری از آنها همان تحرک حداقلی مدرسه را هم نداشته‌اند و آمار چاقی مفرط در میان آنها افزایش یافته است.

زاهدی فرد اضافه کرد: از سوی دیگر اکر موفق شویم گروهی از دانش‌آموزان را به سوی ورزش جذب کنیم، زمینه برای جذب گسترده‌تر دیگر همسالان آنها هم فراهم شده است.

رئیس هیات ورزش همگانی استان بوشهر با اشاره به شرایط آب‌وهوایی این استان، افزود: با بهبود هوا برنامه‌های ورزش‌ همگانی از روزهای پیش‌رو به صورت مداوم آغاز می‌شود و فعالیت بانوان در این طرح‌ها به طور ویژه دیده شده است.

وی عنوان کرد: در ابتدا هر هفته یک روز ورزش همگانی ویژه بانوان در مکان‌های عمومی برگزار و تلاش می‌شود به هفته‌ای چهار روز افزایش یابد و در این راستا فردا نخستین برنامه در پلاژ بانوان برگزار می‌شود.

زاهدی فرد ادامه داد: به مناسبت هفته تربیت بدنی جمعه صبح پیاده روی خانوادگی در ساحل بوشهر از محل شورا تا میدان تشریفات برگزار و بعد از ظهر نیز در شهرک نیایش جشنواره ورزش‌های خیابانی برپا می‌شود.

وی اضافه کرد: رویدادهای مشابه در همه شهرستان‌های استان بوشهر نیز برگزار خواهد شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر