پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۵۹۷۳
شنبه ۰۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۶

فکرشهر: معاون حفاظت و بهره برداری منابع آب شرکت آب منطقه ای استان بوشهر گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد با توجه به کاهش بارندگی؛ ذخیره آبی سدهای این استان از ۳۴۵ مترمکعب در سال گذشته امسال به ۳۰۰ میلیون کاهش یافته که در صورت ادامه این وضعیت تابستان با مشکل جدی در این زمینه روبرو خواهیم شد.

به گزارش فکرشهر، عبداللطیف عباسی نژاد روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: از میزان آب ذخیره سدهای استان بوشهر ۲۹۵ میلیون مترمکعب به سد رئیسعلی دلواری، حدود چهار میلیون مترمکعب سد تنگ ارم و یک میلیون مترمکعب نیز حجم ذخیره آب سد ارغون است.

وی با اشاره به ظرفیت ۶۹۵ میلیون مترمکعبی سد رئیسعلی دلواری بیان کرد: در زمان حاضر ۴۲.۴ درصد ظرفیت سد رئیعسلی دلواری به عنوان تامین کننده آب کشاورزی استان پُر و ۵۷.۶ درصد نیز خالی است.

عباسی نژاد با اشاره به آغاز سال آبی و زمان آبیاری نخیلات ادامه داد: روزانه یک میلیون مترمکعب آب برای آبیاری نخیلات آبپخش و دالکی، محیط زیست و سایر موارد دیگر مصرف می‌شود.

معاون حفاظت و بهره برداری منابع آب شرکت آب منطقه ای استان بوشهرگفت: رهاسازی آب سد رئیسعلی دلواری از فروردین ماه آغاز می شود که این مرحله از آبیاری نخیلات براساس سال شمسی سومین مرحله است.

عباسی نژاد اظهار کرد: افزون براین از یک ماه آینده دوره آبیاری اراضی زیر پوشش شبکه شبانکاره نیز آغاز و باید آب مورد نیاز آنان تامین شود.

وی افزود: با توجه به آغاز سال آبی و زراعی؛ ذخیره آب استان بوشهر در حال مصرف است و اگر این روند کم بارشی ادامه داشته باشد به طور یقین تابستان آینده با مشکل روبرو خواهیم شد.

عباسی نژاد یادآور شد: سالانه بیش از ۲۲۰ میلیون مترمکعب مصرف آب استان از محل سد رئیسعلی دلواری برای بخش کشاورزی، محیط زیست و سایر موارد است و به طور ثابت باید ۷۰ میلیون مترمکعب آب برای پایداری سد ذخیره بماند.

وی با اشاره به اینکه تابستان گذشته ۱۲۵ روز در استان بارندگی نداشته ایم گفت: میانگین بارش سالانه بلند مدت استان بوشهر ۲۵۳ میلی متر است این در حالی است که طی ۱۰ تا ۱۵ سال گذشته سالانه ۱۸۰ تا ۲۰۶ میلی متر بارش در استان ثبت شده که نسبت به میانگین بلند مدت کاهش نشان می‌دهد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر