پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۶۲۴۹
چهارشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۵

فکرشهر: معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان بوشهر گفت: در سال جاری ۳۲ درصد پرونده‌های قابل مصالحه در شوراهای حل اختلاف استان بوشهر منجر به سازش شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، الماس گشتاسبی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای توسعه فرهنگ صلح و سازش در استان بوشهر اقدامات گسترده‌ای صورت گرفته و استان جایگاه پنجم کشور را در زمینه مصالح پرونده‌های قصاص دارد.

وی از تلاش برای بهبود رتبه استان بوشهر در زمینه مصالحه چنین پرونده‌هایی خبر داد و بیان کرد: سعه صدر و گذشت اولیای دم از حق قانونی خود کاری بزرگ است که باید در جامعه ترویج شود.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان بوشهر با اشاره به ورود ۱۱ هزار و ۷۳۶ پرونده به شورای حل اختلاف استان اضافه کرد: سه هزار و ۷۸۳ پرونده منجر به سازش شده است.

وی با اشاره به اینکه ۳۲ درصد از پروندهای قابل مصالحه در شوراهای حل اختلاف استان بوشهر منجر به صلح و سازش و ختم دعوا شده است افزود: تعدادی از محکومان به قصاص در زندان‌های این استان منتظر عفو و بخشش و گذشت اولیای دم هستند.

گشتاسبی تاکید کرد: انتظار می‌رود این افراد با گذشت و عفو و بخشش خود این فرهنگ دینی ارزشمند را در استان ترویج و سند افتخاری برای این استان باشد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر