يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۶۶۹۹
دوشنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۹

فکرشهر: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: امروز به دنبال حضور مداوم جوانان و نوجوانان در فضای مجازی میزان مطالعه و کتابخوانی کاهش یافته و باید در این زمینه اقدام جدی صورت گیرد.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، اکبر پورات در نشست انجمن کتابخانه‌های این استان بوشهر بیان کرد: بیشتر افرادی که در تجمع‌های اخیر به خیابان‌ها آمدند گروه‌های سنی کمتر از ۳۰ سال بودند و اطلاع و آگاهی کافی از تاریخ کشور و دستاوردهای انقلاب نداشتند که این نشان دهنده کم کار کردن در زمینه مطالعه و اطلاع‌رسانی است.

وی با اشاره به اینکه ترویج کتابخوانی از مطالبه‌های رهبر معظم انقلاب است، ادامه داد: باید در اداره‌ها و بیمارستان‌های استان بوشهر قفسه‌هایی از کتاب‌های جدید و جذاب قرار داده شود تا ضمن استفاده بهینه از ساعت انتظار مردم، کتابخوانی ترویج شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر ادامه داد: در این راستا باید از ظرفیت صدا و سیما و دیگر رسانه‌ها استفاده شود و از تجربه‌های موفق شبکه های ملی در تولید محتوا مانند برنامه‌های معرفی کتاب بویژه برای کودکان و نوجوانان در شبکه استانی بوشهر نیز استفاده شود.

پورات با اشاره به پیشنهادهای مطرح شده برای ترویج فرهنگ مطالعه در مدارس، تاکید کرد: قفسه کتاب در کلاس‌های مدرسه و در مساجد استان بوشهر ایجاد شود.

وی اظهار کرد: انتشار کتاب با موضوع های ایثار و شهادت و خاطرات خانواده‌ها و والدین شهدا باید مورد حمایت قرار گیرد و به شکلی جذاب ارائه شود.

پورات اضافه کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر فهرستی از چاپخانه های بومی نیازمند حمایت، تهیه و ارائه کند تا برای انتشار برخی از کتاب‌ها مورد حمایت قرار گیرند.

وی با اذعان به اینکه بسیاری از خانواده‌ها برخی از کتاب‌های خود را دور می‌ریزند، مصوب کرد: محلی برای تحویل کتاب‌ها از سوی افراد در نظر گرفته و از طریق رسانه‌ها اطلاع رسانی شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با یادآوری مصوبه نشست پیش این انجمن تاکید کرد: هر مدیر یک کتاب را بخواند و بازخورد آن را ارائه دهد که در راستای ترویج کتابخوانی مورد تشویق قرار می‌گیرند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر