يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
سرپرست مدیریت هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز:
کد خبر: ۱۲۶۸۵۸
چهارشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۴

فکرشهر: سرپرست مدیریت هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران گفت: تاکنون ۳۶ هزار موتورخانه در کشور با استفاده از یارانه در زمینه مصرف گاز بهینه سازی شده است.

به گزارش فکرشهر، مسلم رحمانی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: انتظار است دارندگان موتورخانه‌ها در بخش‌های خانگی، اداری و تجاری نیز به شرکت های گاز استانی مراجعه و با استفاده از یارانه موتورخانه‌ها را در بخش مصرف گاز بهینه سازی کنند.

وی افزود: اکنون یکهزار و ۲۰۰ شهر کشور گازرسانی شده اند که با این آمار ضریب پوشش گاز در خانوارهای شهری ۹۸ درصد است و در بخش روستایی نیز ۳۶ هزار و ۳۰۰ روستا دارای شبکه گاز سانی هستند.

رحمانی یادآور شد: عملیات گازرسانی به بیش از سه هزار روستا کشور در دست اجرا است و ۲ هزار روستای دیگر نیز در سال آینده زیر پوشش شبکه گاز قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: با گاز رسانی به این پنج هزار روستا ضریب پوشش شبکه گاز در خانوارهای روستایی کشور از ۸۴ به بالاتر از ۹۲ درصد خواهد رسید.

رحمانی گفت: شرکت ملی گاز در بخش‌های مختلف تولید، انتقال و توزیع در ۶ ماه نخشت امسال تلاش‌های بسیار زیادی انجام داد تا حداکثر پالایش و انتقال انجام شود و در بخش توزیع کمترین مشکل برای گازررسانی به مشترکان بخش‌های خانگی، تجاری و صنعتی رخ ندهد.

رحمانی تاکید کرد: مشترکان باید با مصرف بهینه کمک کنند همه کشور از این نعمت برخوردار باشند و تمام مردم گرمای انرژی گاز را حس کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه افزایش مصرف گاز در فصل سرما و  ناترازی بین تولید و مصرف منجر به ایجاد اشکال‌‎هایی برای تامین گاز مشترکان خانگی و تجاری می‎‏‌شود از مشترکان انتظار می‏‌رود از هفته آینده همزمان با کاهش دما با مصرف بهینه شرایطی فراهم کنند تا گاز بخش‌‎های مختلف در کشور تامین شود و محدودیتی نیز برای تامین گاز بخش صنعت رخ ندهد.

رحمانی افزود: چنانچه میزان مصرف خانگی فراتر از حد مجاز تعریف شده برای شبکه گاز باشد به اجبار باید محدودیت هایی برای تامین گاز صنایع داشته باشیم.

وی یادآور شد: بسیار از صنایع قرارداد تامین گاز آنها در هشت ماه از سال و در چهار ماه دیگر نیز سوخت مایع است و چنانچه محدودیتی نیز برای تامین گاز صنایع ایجاد شود براساس قرارداد طبیعی است.

رحمانی عنوان کرد: با توجه به شرایط تراز گاز، صنایع و مردم باید با مصرف بهینه گاز به تامین پایدار آن کمک کنند.

وی بیان کرد: به طور کل سه پلکان نخست گاز رسانی بیش از ۷۵ درصد مصارف گاز کشور را تشکیل می دهند که این سه پلکان در گذشته نیز کم مصرف معنی می شدند.

رحمانی ادامه داد: چنانچه مشترکان پلکان‌های چهارم به بعد نیز بتوانند مصرف خود را به سه پلکان نخست برسانند کمک بسیار خوبی به تامین گاز پایدار خواهد شد.

وی اظهار کرد: با افزایش مصرف گاز در فصل سرما رعایت مسائل ایمنی بسیار حائز اهمیت است که مشترکان باید دقت کنند تا شاهد کمترین میزان حوادث ناشی از گاز طبیعی باشیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر