پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۷۱۷۳
يکشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۰۶:۵۳

فکرشهر: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با تأکید بر آموزش جرایم اینترنتی و فضای مجازی و راه‌های پیشگیری از آن گفت: آموزش سواد دیجیتال و جرایم سایبری در اولویت قرار داده شود.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، اکبر پورات ظهر یکشنبه در سومین نشست شورای فضای مجازی استان بوشهر با تاکید بر شناخت آسیب‌شناسی فضای سایبری و همفکری ایجاد لشکر سایبری در استان، اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در شورای فضای مجازی استان بوشهر، دوره آموزشی پدافند غیرعامل سایبری ویژه مدیران، آموزش رسانه، سواد دیجیتال و جرایم سایبری و استفاده از ظرفیت دستگاه‌ها در جهت تولید محتوای فاخر در فضای سایبری برگزار خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر افزود: صیانت از حریم امنیت اجتماعی مردم در مقابل کسانی که خلاف قانون نسبت به تشویش اذهان عمومی اقدام می‌کنند ضروری است.

وی تصریح کرد: لازم است با اطلاع رسانی توسط رسانه‌ها زمینه را برای روشنگری بیشتر اقشار مختلف جامعه و امنیت در جامعه فراهم کرد و بر ضرورت شفاف سازی در امر اطلاع رسانی و ترویج و توسعه سبک زندگی ایرانی اسلامی در بین اقشار جامعه تاکید کرد.

وی یادآور شد: بر اساس گزارشات و بررسی‌های وزارت ارتباطات کیفیت و حجم ارتباطات پیام رسان‌های داخلی افزایش یافته و امیدوار کننده است که مردم نسبت به گذشته استقبال بیشتری از این پیام رسان‌ها داشته‌اند.

وی افزود: در همین راستا باید پیام رسان‌های داخلی جهت ارائه خدمات بهتر به جامعه هدف در حوزه نرم افزاری و زیرساخت آن‌ها تقویت شوند.

استان بوشهر پیش قدم در راه‌اندازی شورای فضای مجازی

پورات خاطرنشان کرد: با توجه به سیاست‌های کلان شورای عالی فضای مجازی و مرکز ملی فضای مجازی که در پی دستور رئیس‌جمهور و متعاقباً وزیر کشور به استانداری‌ها ابلاغ شد، که استان بوشهر با نگاه خاص و تخصصی استاندار محترم به عنوان یکی از استان‌های پیشرو در راه‌اندازی شورای فضای مجازی استان‌ها در کشور پیش‌قدم شد و تاکنون اقدام به برگزاری سه جلسه تخصصی کرده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر یادآور شد: رویکرد ما در این شورا، تقویت و توسعه زیرساخت‌های ارتباطی، اقتصاد دیجیتال، آموزش‌های عمومی و تخصصی، افزایش سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی چه در میان مردم و مدیران استانی و در نهایت، حمایت و فعال‌سازی کسب‌وکارهای فضای مجازی در استان خواهد بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر