پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۷۵۲۷
جمعه ۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۵

فکرشهر: امام جمعه بندر سیراف گفت: شهر فرهنگی و تاریخی سیراف نیاز به اهتمام و عنایت مدیران دارد.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام محمد صادق عاشوری در اجتماع نمازگزاران سیراف با اشاره به نقشه و برنامه دشمن خارجی در اغتشاشات اخیر اظهار داشت: بررسی روندها در آشوب‌های اخیر و حادثه تروریستی زاهدان، نشان‌دهنده برنامه‌ریزی دشمن برای سوریه‌سازی ایران است.

وی افزود: اغتشاشات و حوادث تروریستی امسال، تمرکز بر روی تضعیف نیروی‌های امنیتی بوده است. در واقع بی‌اعتبارسازی نیروی انتظامی، باعث می‌شود که هرج و مرج در کشور بیشتر شود و بحران و اغتشاشات را نتوان مدیریت کرد و در نتیجه زمان اعتراضات طولانی خواهد شد که این همان رویکردی بود که در سوریه اتفاق افتاد و مدیریت از دست حکومت سوریه در رفت.

امام جمعه سیراف با اشاره به تدابیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب برای حوادث سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: نماینده رهبری در سفر به سیستان و بلوچستان بخشی از تدابیر کلی رهبری درباره حوادث سیستان و بلوچستان را عنوان کردند.

وی با اشاره به ۲۹ آبان آغاز هفته بسیج تاکید کرد: نام مقدس بسیج بر تارک تاریخ می‌درخشد، بسیج در جامعه باعث نورانیت می‌شود و در تمامی صحنه‌ها حضور فعال داشته و درخشیده است.

عاشوری بیان کرد: بی گمان فرهنگ ریشه دار اسلامی ایرانی عمیق و اصیل و گنجینه عظیم تاریخی سیراف در هر گوشه از این سرزمین عزیز بود به مراتب بیش از مورد توجه و عنایت در ترمیم و نگهداری و به تبع آن خیلی بیش از این مورد بهره برداری کاربران و بازدید گردشگران داخلی وخارجی قرار می‌گرفت و در گسترش مزایای فرهنگی و اقتصادی آن بخش می‌توانست تأثیر بسزایی داشته باشد.

وی ادامه داد: وجود زیر ساخت‌های مرتبط حتی به همان حالت سابق در قالب کاروانسراها و مهمانپذیرها بر رونق بازتاب گزارش‌های انتقالی به جذب علاقه مندان می‌افزود.

امام جمعه سیراف ادامه داد: نه ما توانسته ایم حق مطلب و مطالبه عمومی اهالی را آنچنان که بندر کهن سیراف نیاز به بروز بودن با جذابیت‌های خاص خود است را دنبال کنیم و نه مدیران ذیربط احتمالاً به دلایل و توجیهاتی تغییراتی را در این راستا رقم نزده اند که بتوان روی آن مانور داد و سال جاری سیراف را در این مبحث برتر از سال گذشته نشان داد.

وی تاکید کرد: تک تک آثار باستانی و تاریخی سیراف صلاحیت ثبت جهانی دارند اما در کشور ما و البته در استان ما به این آثار اهمیتی داده نمی‌شود. آثار سیراف هر سال به علل گوناگون از بین می‌روند و کسی برای حفظ آنها قدمی اساسی برنمی دارد.

عاشوری اضافه کرد: مشکلات میراث فرهنگی در سیراف این طور از آن بر می‌آید فقط به دست وزیر حل می‌شود چرا که تا بحال مسئولین ذیربط در شهرستان و استان قدمی در حل این مسائل از جمله مشکلات ساخت و سازهای مردم برنداشته اند.

وی با بیان این سوالات که چرا محدوده میراث مشخص نمی‌شود و تکلیف زمین‌های شخصی را سازمان میراث فرهنگی مشخص نمی‌کند گفت: توقع داریم مدیرکل میراث فرهنگی استان به خاطر قدمت تاریخی و باستانی سیراف که مایه فخر استان بوشهر و کشور عزیزمان ایران است را حداقل جهت بازدید از این آثار وزیر را به سیراف بیاورند هر چند باید گله کرد که ایشان خود هم تابحال سری به سیراف تاریخی و باستانی نزده اند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر