پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۹۱۰۲
جمعه ۱۸ آذر ۱۴۰۱ - ۰۶:۵۳

فکرشهر: امام جمعه اهرم با تاکید بر لزوم استفاده از روان‌آب‌ها گفت: انتظار می‌رود با تلاش مسئولان شاهد لایروبی سد انحرافی باشیم.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت اسلام حبیب پهلوزاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اهرم اظهار داشت: به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی، شورای‌عالی انقلاب فرهنگی باید با رصد و شناخت دقیق ضعف‌ها و گزاره‌های غلط فرهنگی در عرصه‌های مختلف، راه‌حل‌های عالمانه‌ای برای رواج گزاره‌های صحیح و پیش‌بَرنده، ارائه کند.

امام جمعه اهرم ادامه داد: فرهنگ به‌عنوان شکل دهنده ذهن و رفتار عمومی جامعه، می‌تواند یکی از اهداف مهم دشمن در جنگ ترکیبی باشد.

وی افزود: همانطور که در این فتنه اخیر دیدیم آنچه که بیشتر از جان و مال مردم مورد هجوم قرار گرفت و به این زودی هم قابل ترمیم نیست مساله فرهنگ غنی اسلامی و انقلابی است. آموزه‌های دینی حجاب و عفت و فرهنگِ دفاع از ولایت و دیگر گزاره‌ها مورد هجمه قرار گرفت.

پهلوزاده بیان کرد: انقلاب اسلامی پیش و بیش از آن‌که یک انقلاب سیاسی باشد، یک انقلاب اعتقادی و فرهنگی است. همانطور که مردم با انقلاب خود، نظام کهنه، ضد الهی و طاغوتی شاهنشاهی را کنار گذاشتند همچنین باید تغییر و تحول در عرصه فرهنگ نیز باید مستمرا انجام می‌پذیرفت.

امام جمعه اهرم اظهار داشت: اگر در کشورها و جوامع شرق و غرب شخصیت‌های سینمایی و هالیوودی و یا افراد شاخص در دیگر عرصه‌ها مسیر و جهت و قالب فرهنگی و سبک زندگی میلیون‌ها انسان و شاید میلیاردها انسان را در سراسر دنیا شکل می‌دهند و مشخص می‌کنند.

وی تاکید کرد: شایسته نیست در نظام اسلامی و کشوری که صدها هزار شهید داده و الگوهای مقدسی همچون ائمه معصومین دارد اما در فضای حقیقی و مجازی سبک زندگی، متأثر از الگوی غربی باشد و این نیازمند تحول است.

پهلوزاده خاطرنشان کرد: در نظام اسلامی تحولی سازگار با فرهنگ اسلامی و انقلابی باید صورت بگیرد و حقیقتاً در مهندسی فرهنگی بعد از انقلاب آنطور که شایسته نظام دینی است تحول صورت نگرفته و ضعف فرهنگی و اعتقادی تأثیرات بیشتری بر انقلاب اسلامی دارد تا تحریم‌های اقتصادی و سیاسی.

وی تصریح کرد: در اعتراف عضو ارشد یکی از شوراهای مشورتی آمریکا انگیزه آمریکا در حمایت از آشوب‌ها و جنگ ترکیبی این روزها را بی اثر شدن تحریم‌ها می‌داند و لذا حمایت از جنگ ترکیبی را دستور کار خود قرار داده اند و این فتنه‌ها تا فروپاشی نظام استکباری ادامه خواهد یافت و به حول و قوه الهی جوان‌های مؤمن و انقلابی دهه هشتاد و نودی با تقویت نظام انقلابی سبب اضمحلال نظام سلطه را رقم خواهند زد و فروپاشی آمریکا و صهیونیست را خواهند دید.

پهلو زاده ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند با توجه به حضور افراد برجسته و نخبه و صاحب‌نظر در شورای عالی انقلاب فرهنگی و با وجود تراز بالای افراد حاضر در این شورا، اما هویت جمعی شورای عالی به تناسب اعضای آن، بروز لازم را ندارد و لازم است تأثیرگذاری شورا در مسائل فرهنگی کشور تقویت شود.

وی اضافه کرد: اعضا شورا اشتغالات دیگری نیز دارند و این توقع وجود ندارد که اعضا از کارهای اصلی خود باز بمانند اما انتظار این است که برای امور مربوط به شورا عالی انقلاب فرهنگی وقت مناسب و کافی گذاشته شود.

امام جمعه اهرم افزود: شورای فرهنگ عمومی شهرها هم ذیل مجموعه شورای عالی است و در این شهرستان نیز همه اعضای شورای فرهنگ عمومی بویژه ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش و سازمان تبلیغات اسلامی با توجه به اشتغالات اما باید نسبت به فرهنگ عمومی هم وقت گذاری مناسب و هم کار متناسب در دستور کار داشته باشند.

وی بیان کرد: یک تذکر لازم به مسئولین مرتبط با سد انحرافی است که در این بارندگی‌ها آب‌های سطحی که در رودخانه جاری می‌شود و به کانال‌های آبیاری نخیلات هدایت می‌شود و کمترین برداشت صورت می‌گیرد.

پهلوزاده افزود: این هم بخاطر رسوبات چند ساله‌ای است که تمام مخزن سد را گرفته و لایروبی هم انجام نشده است. تذکراتی دادیم اما مرحله لایروبی و اجرا لازم است در اسرع وقت انجام گیرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر