يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۹۷۷۲
شنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۹

فکرشهر: مدیرکل کل غله و خدمات بازرگانی استان بوشهر گفت: تا کنون بیش از چهار هزار و ۵۰۰ هکتار کشت قراردادی اراضی سطح زیر کشت گندم‌کاران استان بوشهر ثبت شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، جمال زارعی صبح شنبه در نشست بررسی و پایش اقدامات استان‌ها در کشت قراردادی ۱۴۰۱ با اشاره به گزارشی در زمینه تحقق اهداف تعریف شده کشت قراردادی ۱۴۰۱ گندم استان بوشهر گفت: کشاورزی قدرتمند و تولید کافی مواد خوراکی اولیه برای مردم اولین و اصلی ترین دلیل قدرت، ثبات و امنیت اقتصادی هر کشوری محسوب می‌شود.

مدیرکل کل غله و خدمات بازرگانی استان بوشهر افزود: کشوری که برای اثبات حق خود در جهان نیازمند قدرت است، نباید در موضوعی استراتژیک نیازمند دشمنان خود باشد و در همین راستا اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان، تاکنون بالاترین میزان قرارداد را با کشاورزان منعقد کرده و گام‌های مؤثری را در زمینه ترویج این طرح دولتی برداشته‌ایم.

وی تصریح کرد: این اداره کل پس از ابلاغ مصوبات اداره کل غله و خدمات بازرگانی وشرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران و از بدو شروع طرح اقدام به برگزاری جلسات متعدد حضوری و مجازی با مسئولین کشوری و استانی داشته و پیرامون نحوه اجرای طرح و تسهیل شرایط اجرای پروژه با آسیب شناسی‌های انجام شده توانسته است به پیشبرد اهداف طرح دولتی کشت قراردادی تحقق ببخشد.

وی خاطر نشان کرد: اطلاع رسانی‌های لازم در خصوص خدمات حمایتی طرح و چگونگی ثبت نام و انعقاد قرارداد و همچنین آموزش‌های لازم به صورت مستمر از طریق سامانه‌های پیامکی و فضای مجازی و اعزام اکیپ‌های سیار این اداره کل به شهرستان‌ها صورت گرفته و با توجه به توضیحات و آموزش‌ها توسط کارشناسان اعزامی استقبال ویژه ای شده است.

بوشهر پیشتاز کشت قراردادی

وی یادآور شد: تمرکز دولت بر خودکفایی تولید گندم نقشی اساسی در بحران آبی بازی می‌کند، چرا که گندم به عنوان غذای اصلی ایرانیان تعریف می‌شود و از این رو باید در اندازه‌هایی بزرگ تولید شود. به منظور تسهیل در ثبت نام کشاورزان نیز تمهیدات لازم در کارگروه استانی کشت قراردادی صورت گرفته و با اجرای نرم افزار بر بستر ویندوز این شرایط مهیا شده که ثبت نام و انعقاد قرارداد به صورت مجازی و بدون نیاز به حضور کشاورز انجام گیرد.

وی افزود: کشاورزانی که امکان ثبت نام اینترنتی یا تهیه گوشی‌های هوشمند و استفاده برای آنها امکان پذیر نیست برای تسهیل ثبت نام و انعقاد قرارداد کشت گندم، این فرآیند توسط کارشناسان اداره کل مستقر در دفتر مرکزی بوشهر و اکیپ‌های اعزامی به شهرستان‌ها انجام می‌پذیرد.

وی خاطر نشان کرد: ارتباطات با مسئولین سامانه پهنه بندی سازمان جهاد کشاورزی در شهرستان‌های استان برای مشخص کردن سطح زیر کشت و جامعه هدف در هر شهرستان برای بارگذاری اطلاعات در سامانه ثبت مشخصات و انعقاد قرارداد با کشاورز برقرار بوده و تمامی اطلاعات لازم از این طریق دریافت شده است.

وی تصریح کرد: قدرت و عزت و احترام مردم در کسب بیشتر آگاهی بخشی است و تاکنون توانسته‌ایم بالغ بر چهار هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی سطح زیر کشت آبی گندم کاران استان را با کشاورزان قرارداد منعقد کرده و از خدمات حمایتی دولت برای تحقق هدف خودکفایی در تولید و خرید تضمینی گندم بهره مند کرده و یکی از سه استان پیشرو در اجرای طرح کشت قراردادی باشیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر