پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۹۸۶۹
يکشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۸

فکرشهر: معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: ۱۴ گروه از بازرسان این ادراه در آستانه شب یلدا برای جلوگیری از گران‌فروشی با گشت‌های میدانی بر بازار این استان نظارت می‌کنند.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، نصرالله کشاورز روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا بیان کرد: از این شمار، پنج تیم وظیفه بازرسی از واحدهای صنفی بوشهر را به عهده دارند و در هر شهرستان نیز یک گروه از صنوف هدف بازرسی می‌کنند.

وی اعلام کرد: از ساعت ۱۰ صبح امروز گشت مشترک صنعت، معدن و تجارت، جهادکشاورزی، تعزیرات حکومتی و معاون دادستان بوشهر از واحدهای صنفی هدف شب یلدا از جمله آجیل، شیرینی، گل و میوه فروشی‌ها با تاکید بر اقلام انار و هندوانه بازرسی می‌کنند.

کشاورز ادامه داد: از فردا گشت‌های کنترل و بازرسی صنعت، معدن و تجارت بازرسی‌های نوبه‌ای (میدانی) خود بر این اصناف را بویژه در نقاطی از شهر که در هر صنف احتمال گران‌فروشی وجود دارد، به مدت سه روز انجام می‌دهند.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با بیان اینکه تیم بررسی شکایت‌های مردمی جدای از تیم‌های گشت و بازرسی است، افزود: در این ایام احتمال افزایش گزارش‌های مردمی وجود دارد و هم‌استانی‌ها می‌توانند شکایت‌های خود را از طریق سایت یا سامانه تلفنی ۱۲۴ گزارش کنند.

وی گفت: حداکثر رسیدگی به شکایت‌های مردمی ثبت شده در این سامانه یک روزه است و گزارش‌های مرکز شهر در ۲ تا سه ساعت بازرسی و رسیدگی و در صورت احراز تخلف پرونده تشکیل و به تعزیرات حکومتی فرستاده می‌شود.

کشاورز بیان کرد: گشت‌های نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت به طور پیوسته انجام می‌شود اما در این طرح تا ۳۰ آذر ماه تاکید بر اصناف پرفروش شب یلدا است.

۲ هزار و ۵۰۰ پرونده برای اصناف متخلف بوشهر تشکیل شد

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر اعلام کرد: از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه ۱۵ هزار بازرسی از اصناف استان بوشهر انجام شد که منجر به تشکیل پرونده تخلف برای ۲ هزار و ۵۰۰ صنف شده است.

وی عنوان کرد: گران‌فروشی، کم فروشی و انجام ندادن تعهدات واحد صنفی امسال پرشمارترین تخلفات ثبت شده برای اصناف این استان بوده است.

کشاورز افزود: بیشترین واحدهای صنفی متخلف به ترتیب سوپر مارکت، میوه فروشی‌ها، پوشاک، نانوایی، قنادان، مرغ فروشی‌ها، تعویض روغنی، ساندویج فروشان و آرایشگاه‌های مردانه و زنانه است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر