پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۰۸۸۰
شنبه ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۳

فکرشهر: مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر گفت: مردم این استان مصرف هوشمندانه حامل‌های انرژی و بویژه برق و گاز با هدف پایداری هر چه بیشتر را به طور جدی در دستور کار قرار دهند.

به گزارش فکرشهر، غلامرضا حشمتی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: ۹۰ درصد برق کشور از محل فعالیت نیروگاه‌های گازی تولید می‌شود که با توجه به کاهش شدید دما در کشور و بویژه در مناطق سردسیری باید شرایطی فراهم شود تا گاز تمامی هموطنان به صورت پایدار تامین شود.

وی بیان کرد: با کاهش مصرف برق بدون تردید مصرف نیروگاه‌های گازی کاهش خواهد یافت و گاز با فشار و پایداری بیشتری به شبکه‌های خانگی تزریق خواهد شد.

حشمتی ادامه داد: در شرایطی که کاهش شدید دما نیاز خانه‌ها به گاز و برق را ضرورت بخشیده است، می‌طلبد همگان با رعایت مصرف بهینه حامل‌های انرژی ارمغان آور گرما به کانون خانواده‌های یکدیگر باشیم.

وی گفت: در شرایطی که رونق اقتصادی کشور در گرو تولید است کارخانه ها نیز برای به حرکت آوردن چرخه اقتصاد نیاز مبرم به برق و گاز پایدار دارند که در صورت صرفه جویی فعالیت آنها نیز بی وقفه ادامه خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر حشمتی اضافه کرد: در چنین شرایطی مردم استان بوشهر با رعایت مصرف بهینه علاوه بر اینکه به پایداری بیشتر حامل‌های انرژی کمک می کنند به کاهش هزینه برق مصرفی خود نیز کمک خواهند کرد.

وی گفت: مصرف برق بوشهری‌ها در فصل زمستان، از اول دی ماه تا پایان اسفندماه فاقد تخفیف و با نرخ تعرفه مناطق سردسیری است که مشترکان برای تحمیل نشدن هزینه مازاد به سبد خانوار باید در صرفه جویی مصرف برق، تلاش جدی داشته باشند.

حشتمی اظهار کرد: استفاده از ظرفیت نور طبیعی، لامپ‌های کم مصرف، پنجره های دو جداره با هدف حفظ انرژی، استفاده از دستگاه‌های برقی استاندارد و دارای برچسب انرژی با مصرف بهینه از جمله راهکارهای منجر به کاهش چشمگیر مصرف برق است که همگان باید اهتمام ویژه این موضوع داشته باشند.

وی افزود: استان بوشهر پس از گذری موفق از پیک بار تابستان اکنون این آمادگی را دارد تا با وظیفه شناس هم استانی‌ها برای عبور از فصل سرد زمستان نیز با مصرف بهینه علاوه بر نقش آفرینی در تامین گاز و برق پایدار هموطنان، به تداوم رونق واحدهای تولیدی و کاهش هزینه های برق مصرفی خود کمک کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر