يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۱۰۴۱
دوشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۴

فکرشهر: فرماندار گناوه گفت: تولید محتوا در دوره‌های سوادآموزی از جمله در متون کتاب‌ها باید متناسب با گویش، فرهنگ، باورها و اعتقادات هر منطقه مدنظر قرار گیرد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، محمدتقی صفری روز دوشنبه در جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی این شهرستان افزود: در تهیه تولید محتوای کتب درسی دوره سوادآموزی، ذائقه مردم مورد توجه باشد و در این زمینه از نویسندگان و مورخان مناطق بهره گرفته شود.

وی اظهارداشت: تهیه فیلم و کلیپ در رسانه های تصویری نظیر صداوسیما و فضاهای مجازی با موضوع سواد آموزی می تواند نقشی مهم در اهداف و ماموریت های نهضت سوادآموزی داشته باشد.

فرماندار گناوه گفت: کاهش مدت زمان فراگیری دوره سوادآموزی و اصلاح در متون کتب درسی نیز از دیگر نکاتی است که می توان روی آنها برنامه ریزی کرد.

وی با گرامیداشت هفته سوادآموزی افزود: با الهام از فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) در دی‌‍ماه ۵۸ مبنی بر بسیج همگانی برای مبارزه با بیسوادی و رهنمودهای مقام معظم رهبری، اقدامات خوب و موثری برای ریشه کنی بی‌سوادی در کشور از جمله شهرستان انجام گرفته است.

فرماندار گناوه بیان کرد: فرمانداری آماده هرگونه همکاری در اجرای طرح و برنامه های نهضت سوادآموزی استان بوشهر در این شهرستان است.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: نهضت سوادآموزی در فاصله یک سال پس از از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به فرمان رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) با هدف مقابله با معضل بی‌سوادی و ایجاد فرصت یادگیری برای همه اقشار مردم تشکیل شد و به عنوان محور اصلی توسعه فرهنگ عمومی با جهت گیری اسلامی و تبدیل فرهنگ وابسته به فرهنگ مستقل و خودکفا مورد توجه قرار گرفت.

میلاد حبیبی نیا افزود: هدف اصلی این جلسه مقایسه آموزش و پرورش رسمی (ابتدایی و متوسطه) و نیمه رسمی (سوادآموزی) تعیین نقش ها، مسئولیت ها و راهبردهایی اجرایی است.

وی اظهارداشت: سوادآموزی برای پیشبرد اهداف تعیین شده نیاز به همکاری دستگاه‌های اجرایی دارد.

حبیبی نیا گفت: جذب و انگیزه بخشی برای ثبت نام و شرکت در دوره های سوادآموزی، پوشش در آموزش بیسوادان شناسایی شده، نگهداشت و تسهیل شرایط، پشتیبانی و نظارت برای انجام فرآیند آموزشی از عمده نکاتی است که نیاز به همکاری دستگاه‌های اجرایی است.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: براساس آمار استخراج شده میزان باسوادی ۳۵ درصدی انقلاب اکنون به بیش از ۹۷ درصد رسیده است که در این زمینه شهرستان گناوه وضعیت خوبی در این استان دارد.

وی بیان داشت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای ریشه کنی بی سوادی در این استان، هر سال ۲۰۰ تا ۵۰۰ نفر باسواد می شوند.

حبیبی نیا اظهارکرد: امیدواریم با همکاری و مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی و نیروهای جهادی و انقلابی، بتوانیم شهرستان گناوه را به عنوان اولین شهرستان استان بوشهر در زمینه پایان بی‌سوادی مرحله اول اعلام کنیم.

رئیس سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: سوادآموزی استان در زمینه تولید محتوا و بومی سازی، برنامه و طرح‌های متعددی اجرایی کرده است.

بهرام بهنام نیا افزود: تهیه کتاب‌های لالایی‌های مادران استان بوشهر، آفات گندم و مسایل بهداشتی خانواده‌ها و فرزندپروری از جمله تولیدات بومی در سوادآموزی است.

وی یادآورشد: معلمانی که در نهضت سوادآموزی بکار گرفته شدند از فرزندان خود خانواده‌های کم سواد و محروم هر روستای این استان هستند.

مدیر آموزش و پرورش گناوه گفت: نهضت سوادآموزی از بازوان تعلیم و تربیت در سال ۵۸ به فرمان امام راحل تاسیس شد که تاکنون در کنار آموزش و پرورش در ریشه کنی بی‌سوادی نقش بسیار موثری داشته است.

ضرغام مردانی افزود: این نشست با موضع شناسایی و جذب افراد بیسواد و کم سواد برگزار شده است.

وی یادآورشد: آموزش و پرورش این شهرستان در هفته سوادآموزی برنامه های متعددی در شهر و روستا اجرایی کرده است.

در پایان این نشست از همکاری و تعامل ادارات مخابرات و دارایی شهرستان گناوه با معاونت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان تقدیر شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر