پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: با شروع طرح تحول سلامت و دستیابی به اهداف نظام سلامت که همان دسترسی آسان ،ارزان و با کیفیت مردم جامعه به خدمات بهداشتی و درمانی می باشد، شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان نیز برای رسیدن به این اهداف اقدامات اساسی را انجام داد.\n\nبه گزارش فکرشهر، یکی از خدمات درمانی که از بهمن ماه سال گذشته، شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان با حمایت و همکاری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر راه اندازی نمود ، استقرار دستگاه اندوسکوپی در بیمارستان 17 شهریور برازجان بود.
کد خبر: ۱۳۱۱۶
دوشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۶

فکرشهر: با شروع طرح تحول سلامت و دستیابی به اهداف نظام سلامت که همان دسترسی آسان ،ارزان و با کیفیت مردم جامعه به خدمات بهداشتی و درمانی می باشد، شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان نیز برای رسیدن به این اهداف اقدامات اساسی را انجام داد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، یکی از خدمات درمانی که از بهمن ماه سال گذشته، شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان با حمایت و همکاری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر راه اندازی نمود ، استقرار دستگاه اندوسکوپی در بیمارستان 17 شهریور برازجان بود.

\n\n

به نوشته ی روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان دشتستان، دکتر سینا بابا زاده ،از پزشکانی است که در آبان ماه سال گذشته مزمان با اجرایی شدن ، طرح تحول سلامت، فعالیت خود را در درمانگاه تخصصی بیمارستان 17 شهریور شروع کرده وهم اکنون در بخش اندوسکوپی ارائه خدمت می کند.

\n\n

 فوق تخصص گوارش بیمارستان 17 شهریور برازجان،  در رابطه با این بخش گفت : از بهمن ماه سال گذشته دستگاه اندوسکوپی در بیمارستان برازجان نصب و راه اندازی شد ه است و به طور متوسط روزانه 10 نفر ،اندوسکوپی میشوند و در طول 6ماه گذشته تا کنون 120، نفر در این بخش مورد اندوسکوپی با تعرفه دولتی (هیجده هزار تومان و بیست و پنج هزار تومان ) قرار گرفته اند. 

\n\n

\n\n

وی در مورد دستگاه اندوسکوپی مستقر در این بخش ،توضیح داد این دستگاه ، بسیار پیشرفته هست ودارای دوربین‌های ویدیویی می‌باشند که تصاویر را می‌توان به طور مستقیم از یک مانیتور میتوان مشاهده نمود 

\n\n

این آندوسکوپ ها همچنین دارای لوله‌هایی برای ساکشن یا کشیدن مایع درون معده به خارج، فرستادن هوا به داخل معده وبادکردن آن و عبور دادن وسایل خاصی برای نمونه‌برداری از بافت معده (بیوپسی) نیز می‌باشند.

\n\n

 دکتر بابازاده همچنین در مورد چگونگی انجام اندوسکوپی ،گفت :انجام آندوسکوپی فقط به چند دقیقه وقت نیاز دارد. از آنجایی که لازم است در هنگام آندوسکوپی، معده شما خالی باشد، اگر قرار است آندوسکوپی در صبح انجام شود، شما باید بعد از خوردن شام، دیگر هیچ چیزی تا هنگام آندوسکوپی نخورید و به صورت ناشتا باشید. اگر هم قرار است آندوسکوپی در بعدازظهر انجام شود، شما باید بعد از اینکه یک صبحانه سبک میل نمودید، دیگر هیچ چیزی تا هنگام آندوسکوپی نخورید.

\n\n

وی خاطر نشان کرد : بیمارانی که از مطب های خصوصی نیز ،اگر به بیمارستان ارجاع داده شوند ،اندوسکوپی آنها با تعرفه دولتی نظام تحول سلامت محاسبه میشود، که قابل قیاس با تعرفه بخش خصوصی نمی باشد. 

\n\n

فوق تخصص گوارش بیمارستان 17 شهریور برازجان، همچنین از نصب و راه اندازی دستگاه کولونوسکوپی خبر داد و افزود: این خدمت از اوایل مرداد ماه فعالیت خود را شروع خواهد کرد.

\n\n

وی در پایان ، اظهار امیدواری کرد که با راه اندازی این دستگاه، بار مراجعات برای انجام کولونوسکوپی به مرکز و خارج استان کاهش پیدا کند و خدمت رسانی بیشتری در راستای تامین سلامت مردم شریف دشتستان انجام دهیم .

\n\n

\n\n

\n\n

 

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر