يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
معاون آموزشی دانشگاه خلیج فارس:
کد خبر: ۱۳۱۷۵۷
دوشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۰

فکرشهر: معاون آموزشی دانشگاه خلیج فارس گفت: ۱۳ هزار و ۷۳۸ نفر در استان بوشهر در کنکور دیماه امسال شرکت می‌کنند.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، محمود افشاری صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امسال در استان بوشهر ۱۳ هزار و ۷۳۸ نفر شامل هشت هزار و ۸۲۴ خانم و چهار هزار و ۹۱۴ آقا برای حضور در کنکور سراسری نام‌نویسی کرده‌اند.

وی اضافه کرد: در بوشهر چهار هزار و ۶۵۳ نفر، خارگ ۴۳ نفر، تنگستان ۵۳۹ نفر، جم هزار و پنج نفر، دشتستان دو هزار و ۹۶۲ نفر، دشتی هزار و ۱۶۹ نفر، دیر ۷۱۷ نفر، دیلم ۳۵۱ نفر، عسلویه ۳۳۸ نفر، کنگان ۸۵۹ نفر و گناوه هزار و ۱۰۲ نفر کنکور خواهند داد.

رئیس اداره ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش استان بوشهر اضافه کرد: دانش‌آموز بوشهری در پنج رشته کنکور سراسری در روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۹ و ۳۰ دی ماه ۱۴۰۱ شرکت می‌کنند.

رشته تجربی دارای بیشترین کنکوری

نماینده تام الاختیار سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به اینکه رشته تجربی دارای بیشترین تعداد کنکوری است افزود: در استان بوشهر هشت هزار و ۸۸۴ در رشته علوم تجربی شرکت می‌کنند.

افشاری ادامه داد: همچنین هزار و ۹۶۳ نفر در رشته ریاضی فیزیک، چهار هزار و ۳۱۱ نفر در رشته علوم انسانی، هزار و ۲۵ نفر در رشته زبان خارجه و ۵۵۵ نفر در رشته هنر از دانش‌آموزان این استان در آزمون سراسری رقابت می‌کنند.

معاون آموزشی دانشگاه خلیج فارس اضافه کرد: داوطلبان می‌توانند در یکی از سه گروه اصلی (علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی) در دو نوبت آزمون (دی ماه و تیرماه) شرکت کنند اما فقط یک بار اجازه دارند انتخاب رشته کنند.

وی بیان کرد: در صورت تغییر گروه آزمایشی در نوبت دوم آزمون، باید گروه مورد نظر را برای پذیرش در دانشگاه (در مرحله انتخاب رشته) انتخاب کنند و امکان انتخاب رشته از هر دو گروه اصلی میسر نیست.

جزئیات کنکور

افشاری افزود: کارت ورود به جلسه از روز یک شنبه ۲۵ دی ماه لغایت چهارشنبه ۲۸ دی ماه از سایت سازمان سنجش قابل دریافت است و اگر داوطلبی مغایرتی را در کارت دریافتی مشاهده کردند تا پایان روز چهارشنبه ۲۸ دی ماه فرصت دارد با مراجعه به باجه رفع نقص در حوزه اصلی خود که در معاونت آموزشی دانشگاه خلیج فارس است مراجعه کنند و رفع نقص کند.

نماینده تام الاختیار سازمان سنجش و آموزش کشور گفت: تمامی داوطلبین برای آزمون‌های نوبت صبح می‌بایست تا قبل از ساعت هشت و ۱۵ دقیقه و برای آزمون‌های نوبت عصر تا قبل از ساعت ۱۴ و ۴۵ در حوزه امتحانی حضور داشته باشند.

وی با بیان اینکه داوطلبان تا پایان برگزاری آزمون حق خروج از جلسه امتحان را نخواهند داشت افزود: همراه داشتن تلفن همراه حتی به صورت خاموش در جلسه امتحان ممنوع بوده و به منزله تخلف محسوب می‌شود.

افشاری تاکید کرد: همراه داشتن ماشین حساب، ساعت هوشمند، دستبند هوشمند، انگشتر هوشمند و … در جلسه امتحان ممنوع بوده و به منزله تخلف محسوب می‌شود.

رئیس اداره ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش استان بوشهر اظهار داشت: داوطلبان آزمون سراسری اطمینان داشته باشند اقدامات لازم برای صحت، امنیت وحفاظت آزمون انجام خواهد شد و با تدابیر و سخت‌گیری‌ها، امنیت آزمون‌ها تضمین خواهد شد.

وی با بیان اینکه نتایج اولیه حدود یک ماه بعد از برگزاری آزمون در اوایل اسفند از طریق سازمان سنجش منتشر خواهد شد افزود: ثبت نام نوبت دوم کنکور از ۱۵ اسفند شروع خواهد شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر