پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۱۷۵۹
دوشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۶

فکرشهر: مدیرکل فنی و حرفه ای استان بوشهر گفت: طرح توانمندسازی مهارتی خانه به خانه با رویکرد ایجاد کسب و کار و مشاغل خانگی برای بانوان با همکاری دفتر امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر تدوین شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، عبدالمجید دراهکی روز دوشنبه در نشست با مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر افزود: تفاهم نامه توانمندسازی مهارتی خانه به خانه برای نخستین بار و با هدف توانمندسازی بانوان تدوین شده است.

وی بیان کرد: این تفاهم نامه برای اجرا در مدت سه سال تدوین شده است که در گام نخست در روستای محمد صالحی گناوه این طرح برای یکهزار و ۸۵۰ نفر از جمعیت زنان این روستا اجرا می‌شود.

دراهکی اضافه کرد: براساس این تفاهم نامه افراد آماده به کار خانوارها، شناسایی و براساس ظرفیت روستا و درخواست جامعه هدف آموزش‌های لازم در حوزه مشاغل خانگی ارائه می‌شود.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر گفت: با توجه به شرایط اقتصادی و تأکید بر ضرورت توجه به مشاغل خانگی و کسب و کارهای کوچک، یادگیری یک حرفه و مهارت، علاوه بر اینکه در زندگی روزمره به کار می آید، می‌تواند برای بانوان قوت قلبی باشد که در صورت مطلوب نبودن شرایط اقتصادی خانواده، با تکیه بر دانش و توانایی آنها منبع درآمدی داشته باشند.

دراهکی با بیان اینکه ارتقای مهارت‌های شغلی، توانمند سازی مهارتی و ایجاد زمینه‌های کارآفرینی و اشتغال بانوان متناسب با بازار کار از اهداف برگزاری دوره‌های آموزشی است،افزود: آموزش زنان دارای اثر بخشی اجتماعی، اقتصادی و شخصی است که از جمله می‌توان به سلامت شخصی و خانوادگی، توانمند سازی زنان، آمادگی برای مشارکت در فعالیت‌های اقتصادی، اشتغال و کمک به اقتصاد و معیشت خانواده اشاره کرد.

وی با تاکید بر لزوم بهره‌مندی زنان از دوره‌های آموزشی در مراکز فنی و حرفه‌ای و اجرای دوره‌های آموزشی متناسب با نیاز بازار کار برای بانوان استان بوشهر بیان کرد: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر با سه مرکز تخصصی بانوان و ۹ مرکز ۲ منظوره آموزش در بخش دولتی و ۲۵۰ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای ویژه بانوان در راستای توانمندسازی زنان مهارت جوی این استان فعالیت دارد.

مهارت آموزی، راهی مطمئن برای اشتغال بانوان استان بوشهر

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر گفت: مهارت آموزی از هر شاخه هنر و یا حرفه ای برای بانوان، علاوه بر رفع برخی نیازهای خانواده می تواند راهی برای اشتغال پایدار با کمترین سرمایه باشد.

رقیه زنگنه نژاد: ارائه آموزش های مهارتی باید بر اساس نیازسنجی منطقه‌ای و ایجاد اشتغال پایدار باید در استان بوشهر انجام شود.

وی گفت: باید دوره‌های مهارتی برای آموزش بانوان در مراکز فنی و حرفه ای در نظر گرفته شود که خروجی آن در اشتغال قابل لمس باشد و به کاهش هزینه‌های معیشتی آنها و کمک به اقتصاد خانوار از طریق ایجاد اشتغال منجر شود.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر با تاکید بر ضرورت معرفی رشته‌ها و حرفه‌های گوناگون برای مهارت‌آموزی از سنین ابتدایی و دانش‌آموزی اضافه کرد: این اقدامات موجب شناسایی نیازهای جامعه و تقویت انگیزه برای کسب مهارت از سنین کمتر خواهد شد.

زنگنه نژاد افزود: گسترش فرهنگ مهارت‌آموزی و خودباوری زنان برای ارتقای سطح فعالیت‌های اجتماعی و حرفه‌ای، کاهش آسیب‌های اجتماعی و تقویت زنان در معرض آسیب از طریق توانمندسازی و حمایت‌های خوداشتغالی و تربیت نیروی ماهر از اقداماتی است که در این طرح دنبال می شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر