دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۳۶۱۶
جمعه ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۸

فکرشهر: معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: برای ثبت شناسه ملی سمن ها که یکی از دغدغه های این سازمان ها بود با رئیس سازمان ثبت و املاک تفاهم نامه ای انجام شده و بزودی سمن ها بصورت شرکت غیر تجاری ثبت ملی و از وزارت کشور خارج خواهند شد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، وحید یامین پور در نشست با نمایندگان سمن‌های جوان استان بوشهر افزود: در دولت سیزدهم با توجه به ضرورت توجه جدی‌تر به مسائل جوانان و فراهم نمودن زمینه اثرگذاری بیشتر، جایگاه دبیرخانه شورای عالی جوانان ارتقا و به زیرمجموعه نهاد ریاست جمهوری انتقال یافت تا با اختیارات و ظرفیت بیشتر پیگیر مسائل مربوط به حوزه جوانان باشد.

وی یادآورشد: احیای دبیرخانه شورای عالی جوانان و فعال کردن ظرفیت دستگاه‌های اجرایی عضو این شورا، ایفای نقش نمایندگی شورا در مراکز و مجامع مربوط به جوانان و ارتقای نقش و جایگاه ستاد ملی ساماندهی امور جوانان، بخشی از انتظارات رئیس جمهور از دبیر شورای‌عالی جوانان در سطح ملی است.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: شورای عالی جوانان در یکسال اخیر دو جلسه با حضور رییس جمهور تشکیل داده و سومین جلسه آن همزمان باهفته جوان و به ریاست رئیس جمهور برگزار می شود.

دبیر شورای عالی جوانان از افزایش اعتبارات در حوزه جوانان خبرداد و اظهارداشت: در سال ۱۴۰۱بیش از ۸۰ میلیارد تومان در این حوزه به استانهای کشور تخصیص داده شده است.

یامین پور گفت: استان بوشهر در حوزه جوانان مدتی با رکود مواجه بود که امیدواریم با حضور سرپرست جدید حوزه جوانان این خلا برطرف شود.

در این نشست مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر نیز یکی از دغدغه های جوانان را نبود خانه جوانان در مرکز استان عنوان کرد و افزود: بیش از ۵۰ سمن در حوزه جوانان در این استان فعالیت می کنند که بیشترین مشکلات این سمن ها، ثبت سامانه ملی و گرفتن شناسه بوده که کاری زمانبر است‌.

در این نشست نمایندگان تعدادی از سازمان های مردم نهاد جوان، دیدگاه و مشکلات سمن های استان بوشهر را مطرح کردند و به بیان نظر، پیشنهاد و دیدگاه خویش در حوزه های مرتبط با جوانان پرداختند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر