جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیر جهاد کشاورزی تنگستان استان بوشهر گفت:این شهرستان با سطح زیر کشت چهار هزار و 200 هکتار نخیلات مقام اول کیفیت خرمای 'کبکاب' در کشور را دارا است.\n\nبه گزارش فکرشهر، اردشیر علایی چهارشنبه در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: همچنین شهرستان تنگستان با تولید سالانه 25 هزار تن رطب و خرما مقام دوم از لحاظ سطح زیر کشت و تولید خرما در استان بوشهر را به خود اختصاص داده است.\n\nوی اظهارکرد: در حال حاضر چهار واحد بسته بندی و فرآوری در سطح شهرستان فعال هستند که دو شرکت آن در بازارهای صادراتی اوکراین و روسیه حضور دارند.
کد خبر: ۱۳۵۹۷
چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۵

فکرشهر: مدیر جهاد کشاورزی تنگستان استان بوشهر گفت:این شهرستان با سطح زیر کشت چهار هزار و 200 هکتار نخیلات مقام اول کیفیت خرمای 'کبکاب' در کشور را دارا است.

\n\n

به گزارش فکرشهر، اردشیر علایی چهارشنبه در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: همچنین شهرستان تنگستان با تولید سالانه 25 هزار تن رطب و خرما مقام دوم از لحاظ سطح زیر کشت و تولید خرما در استان بوشهر را به خود اختصاص داده است.

\n\n

وی اظهارکرد: در حال حاضر چهار واحد بسته بندی و فرآوری در سطح شهرستان فعال هستند که دو شرکت آن در بازارهای صادراتی اوکراین و روسیه حضور دارند.

\n\n

علایی بیان کرد: بزرگترین واحد بسته بندی خرما در شهرستان تنگستان برای100 تا 150 نفر اشتغالزایی ایجاد کرده است که سال گذشته سه هزار تن خرما فقط از یک شرکت صادر شد.

\n\n

مدیر جهاد و کشاورزی شهرستان تنگستان گفت: کیفیت عالی و ماندگاری بالای خرمای تولیدی تنگستان حمایت دولتی را برای صادرات صنعت بسته بندی می طلبد که تجهیزات واحدهای بسته بندی را در حد رقابت با کشورهای دیگر مانند تونس، عربستان و مصر بالا ببرد. 

\n\n

وی ادامه داد:با توجه به دستور مقام معظم رهبری و رییس جمهوری مبنی بر استفاده از روشهای نوین آبیاری تحت فشار، این مدیریت درسال 93 با دعوت از کشاورزان و بهره برداران و ترویج استفاده از آبیاری تحت فشار موفق به اجرای این شیوه آبیاری در 300 هکتار از اراضی باغی و مزارع با اعتباری معادل 20 میلیارد ریال به صورت کمک بلاعوض شده است. 

\n\n

علایی عنوان کرد: کل اراضی تحت پوشش آبیاری نوین در این شهرستان 590 هکتار می باشدکه از این میزان 300 هکتار درسال93 اجرا شده و 290 هکتار آن مربوط به سالهای قبل است.

\n\n

وی گفت:برای اینکه بتوانیم سطح پوشش آبیاری نوین را در شهرستان گسترش دهیم در حال حاضر اجرای 500 هکتار از اراضی نخیلات را در دست بررسی و مطالعه داریم. 

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر