دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: بخشدار شبانکاره گفت: سد آبخیزداری این منطقه که درگذشته نقشی مهم در تغذیه سفره های زیر زمینی چاه های کشاورزی شهر شبانکاره داشت سالهاست به دلیل انباشته شدن رسوبات پشت آن بلااستفاده مانده ولایروبی آن ضرورس است.\n\nبه گزارش فکرشهر و به نقل از ایرنا، مسلم سلیمانی در بازدید از این سد افزود: با گذشت 30 از احداث این پروژه آبخیزداری اما تاکنون لایروبی نشده و محل آبگیر آن پر از رسوبات شده است.\n\nوی ادامه داد: به منظور کاهش هدررفت آب و تقویت چاهای آب کشاورزی و شرب بالادست شهر شبانکاره عملیات لایه روبی این سد اجتناب ناپذیر است.
کد خبر: ۱۳۶۴۵
شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶

فکرشهر: بخشدار شبانکاره گفت: سد آبخیزداری این منطقه که درگذشته نقشی مهم در تغذیه سفره های زیر زمینی چاه های کشاورزی شهر شبانکاره داشت سالهاست به دلیل انباشته شدن رسوبات پشت آن بلااستفاده مانده ولایروبی آن ضرورس است.

\n\n

به گزارش فکرشهر و به نقل از ایرنا، مسلم سلیمانی در بازدید از این سد افزود: با گذشت 30 از احداث این پروژه آبخیزداری اما تاکنون لایروبی نشده و محل آبگیر آن پر از رسوبات شده است.

\n\n

وی ادامه داد: به منظور کاهش هدررفت آب و تقویت چاهای آب کشاورزی و شرب بالادست شهر شبانکاره عملیات لایه روبی این سد اجتناب ناپذیر است.

\n\n

سلیمانی اضافه کرد: خاکی که هم اکنون پشت سد شبانکاره انباشته شده آبرفتی است و برای استفاده کشاورزی بسیار مفید است.

\n\n

وی ادامه داد: با توجه به کاهش ذخیره منابع آبی در چند سال اخیر موضوع استفاده بهینه از آب توسط کشاورزان ضرورت پیدا کرده است.

\n\n

بخش شبانکاره با بیش از 30 هزار نفر جمعیت زیرمجموعه شهرستان دشتستان و از مناطق مهم کشاورزی و دامپروری استان بوشهر است.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر