شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مراسم تشییع و شبی با سردار شهید غلامرضا بیژنی با حضور سردار رزمجو فرمانده منطقه دوم ندسا ، سردار وجدیان فرمانده گروه موشکی26 سلمان ندسا و جمعی از خانواده ­های شهدا و ایثارگران در مصلی جمعه برازجان برگزار شد.\n\nبه گزارش فکرشهر، ارسلان زارع فرماندار دشتستان در این مراسم گفت: اگر چه بازگشت پیکر سردار شهیدی که حدود سه دهه در غربت بود و اکنون به زادگاهش برگشته است تجدید داغ این عزیز را به همراه دارد و این داغ جای تسلیت دارد امّا چون انتظار برای بازگشت وی بالاخره به پایان رسید و این شهید بزرگوار در کنار پیکر برادر شهیدش به خاک سپرده می­ شود جای بسی تبریک دارد.
کد خبر: ۱۳۶۹۲
دوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۳

فکرشهر: مراسم تشییع و شبی با سردار شهید غلامرضا بیژنی با حضور سردار رزمجو فرمانده منطقه دوم ندسا ، سردار وجدیان فرمانده گروه موشکی26 سلمان ندسا و جمعی از خانواده ­های شهدا و ایثارگران در مصلی جمعه برازجان برگزار شد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، ارسلان زارع فرماندار دشتستان در این مراسم گفت: اگر چه بازگشت پیکر سردار شهیدی که حدود سه دهه در غربت بود و اکنون به زادگاهش برگشته است تجدید داغ این عزیز را به همراه دارد و این داغ جای تسلیت دارد امّا چون انتظار برای بازگشت وی بالاخره به پایان رسید و این شهید بزرگوار در کنار پیکر برادر شهیدش به خاک سپرده می­ شود جای بسی تبریک دارد.

\n\n

\n\n

وی تصریح کرد: شهدای ما کسانی بودند که برای پاسداری از آرمان­ های انقلاب اسلامی مجاهدت فراوان کردند تا در این راه به درجه رفیع شهادت نائل شدند و ما امروز می ­بینیم که شهادت آن­ها همچنان موجب عزّت نظام جمهوری اسلامی ایران و مردم هست.

\n\n

فرماندار دشتستان خاطرنشان کرد: اگر امروز مردم ما در کمال امنیت و آرامش و در اوج اقتدار در منطقه پرتلاطم خاورمیانه مراحل توسعه و رشد و ترقی را می­ پیمایند همه این­ها مرهون مجاهدت­ها، تلاش­ها و خون شهداست.

\n\n

به گزارش فکرشهر در ادامه سرتیپ دوم پاسدار علی رزمجو فرمانده منطقه دوم ندسا گفت: سردار شهید غلامرضا بیژنی شاهکار آفرینش شد و اوج بندگی و سیر و سلوک را برای ما تعریف کرد.

\n\n

وی در ادامه افزود: دشتستان با تقدیم شهدای زیاد پیشینه درخشانی در مقاومت علیه استکبار و کاخ­های زور و ظلم داشته است که این حضور فداکارانه آن­ها در دوران 8 فصل عشق و ایثار به یادماندنی است و بر صفحه تابناک تاریخ دفاع مقدس می­ درخشد.

\n\n

رزمجو خاطرنشان کرد: فرزندان سلحشور این شهرستان در سخت­ ترین رسته­ های جنگ مانند فرماندهی، تخریب، اطلاعات عملیات و ... در میان آتش و خون حماسه آفریدند که سردار شهید غلامرضا بیژنی یکی از این فرزندان شهید می­ باشد که دفاع کرد تا به شهادت رسید.

\n\n

فرمانده منطقه دوم ندسا اظهارداشت: پدر و مادر این شهید که متعبد و مشهور به شهرت دینی و انقلابی در سطح استان هستند و در حالت انتظار برای برگشت پیکر شهید از این دنیا خداحافظی کردند.

\n\n

سردار علی رزمجو تصریح کرد: سردار شهید غلامرضا بیژنی فرزند مرحوم حیدر بیژنی در تاریخ 1361/09/1 در اوج مسائل داخلی کشور و جنگ تحمیلی به عضویت سپاه درآمد و در تاریخ 1367/04/04 هم­زمان به همراه برادرش شهید حسن بیژنی در تک رژیم بعث عراق در جزیره مجنون به شهادت رسید.

\n\n

این فرمانده دوران دفاع مقدس اضافه کرد: پیکر مطهر این شهید در تاریخ 1394/02/08 مصادف با میلاد امام جواد (ع) با کارت مشخصاتی که قسمت تعاون برای رزمندگان صادر می­کرد و با تسبیحی که در جیبش بود و با آن ذکر خدا می­ گفت شناسایی شد و ان­شاءالله روز سه شنبه هم­زمان با سال­روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در زادگاهش روستای خیارزار بخش شبانکاره تشییع و به خاک سپرده می ­شود.

\n\n

\n\n

فرمانده منطقه دوم ندسا گفت: این شهید بزرگوار در خانواده­ ای متدین و متعبد رشد کرد و در دوران دفاع مقدس نیز در مسئولیت­های مختلفی از جمله فرمانده دسته، فرمانده گروهان، فرمانده گردان­های ادواتی و جانشین گردان­های رزمی ایفای نقش نمود که ابتدا به درجه جانبازی نائل آمد و پس از اعزام مجدد به جبهه به شهادت رسید.

\n\n

سرتیپ دوم پاسدار رزمجو خضوع، خشوع و فروتنی بسیار بالا را از ویژگی­های شخصیتی این سردار شهید عنوان کرد و اظهار داشت: این شهید بزرگوار دارای اخلاق، رفتار، معرفت و خداشناسی بسیار بالا و عشق به اهل بیت علیهم السلام بود که نتیجه این عشق آن شد که در سال­روز میلاد امام جواد (ع) پیکر مطهرش شناسایی و در سال­روز شهادت امام جعفر صادق (ع) تشییع و به خاک سپرده شود.

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

منبع: ناصرون

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر