پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
معاون دانشگاه علوم پزشکی بوشهر:
کد خبر: ۱۳۸۰۹۵
شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۴:۵۷

فکرشهر: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: پارسال از مجموع زایمان‌های اول زنان استان، ۵۴ درصد سزارین بوده است که این آمار امسال باید ۱۴ درصد کاهش یابد.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایسنا، دکتر احمد یزدان‌پناه در آیین تجلیل از ماماهای نمونه استان افزود:شاخصی که برای سال ۱۴۰۲ در نظر گرفته‌ایم و بایستی با فرهنگ‌سازی محقق شود باید زایمان‌های طبیعی از ۵۰ به ۶۰ درصد افزایش و سزارین نخست‌ها از ۵۴ درصد به ۴۰ درصد کاهش یابد.

وی تصریح کرد: شغل مامایی شغلی پر استرس، اما شیرین و لذتبخش بوده، زیرا منجر به تولد فرزندی می‌شود که شیرینی را به یک خانواده هدیه می‌کند. قدمت رشته مامایی معادل قدمت بشریت بوده، از ابتدای خلقت انسان وجود داشته و از سال ۱۹۹۱ از سوی سازمان جهانی بهداشت پنجم ماه می‌به عنوان روز جهانی ماما نامگذاری شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره پریسا زارع مامای دلسوز و مهربانی که در حین اعزام مادر باردار پرخطر به بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان به درجه شهادت رسید، افزود: تا سال گذشته تنها مرکز ناباروی در استان، مرکز خصوصی سطح سه بود که در حال حاضر ۲ مرکز ناباروری سطح ۲ در بیمارستان‌های شهدای هسته‌ای با نام رویش و سطح ۲ بیمارستان شهید گنجی برازجان با نام رویان با تعرفه دولتی به زوج‌های نابارور خدمات ارائه می‌دهند.

یزدان‌پناه عنوان کرد: بیمارستان شهید گنجی برازجان، بیمارستان شهدای هسته‌ای و مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج فارس به عنوان بیمارستان‌های پایلوت جهت زایمان بدون درد در نظر گرفته شده‌اند که برای مادران باردار و خانواده‌های آنان خاطره خوبی به جای بماند.

به گزارش ایسنا، آئین تقدیر از ماماهای نمونه استانی و کشوری با حضور مشاور اجرایی و رییس حوزه ریاست دانشگاه، معاون درمان، روسای بیمارستان‌ها، مدیران دانشگاه، اعضا هیات علمی، اساتید دانشگاه، دانشجویان مامایی و ماماهای استان در سالن شهید بهشتی دانشگاه برگزار شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر