دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۸۵۹۸
جمعه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۶

فکرشهر: رییس شورای اسلامی جزیره شیف گفت: منطقه صیادی این جزیره با ۱۰۷ شناور اسکله صیادی ندارد.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما مرکز بوشهر، عیسی بن هلال در نشست بررسی مشکلات صیادان جزیره شیف با بیان اینکه در این جزیره اقداماتی خوبی با هدف محرومیت زدایی و توسعه جزیره به همت مسئولان استان به‌ویژه آیت‌الله صفای بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر انجام گرفته است، گفت: بازسازی یک پل تخریب شده در این جزیره که علاوه بر سهولت تردد مردم مکانی گردشگر پذیر است، زیرسازی و بتن‌ریزی ۷ هزار و ۶۷۰ متر از کوچه‌های محلات غربی، آسفالت ۲۰ هزار مترمربع از کوچه‌های محلات شرقی، نصب دوربین مدار بسته در همه مساجد جزیره و تجهیز و تامین امکانات مورد نیاز ۶ مدرسه جزیره از جمله خدمات صورت گرفته است.

وی ادامه داد: نصب تابلو و نام‌گذاری همه کوچه‌ها، کاشت ۷۵ اصله نهال نخل از آبادی روستا تا اسکله، خریداری و جاگذاری ۱۲۰ سطل گالوانیزه، مجهز شدن آرمستان جزیره به ۲ سردخانه، ایجاد ۲ دستگاه ایستگاه مکانیزه مسافر مجهز به سامانه خنک کننده و آبسردکن و ایجاد روشنایی معابر، زمین چمن و ساحل روستا از دیگر اقدامات انجام شده است.

رییس شورای اسلامی جزیره شیف درخواستی هم از مسئولان داشت و گفت: منطقه صیادی جزیره شیف ۱۰۷ شناور دارد، اما فاقد اسکله صیادی است، که نبود اسکله باعث شده صیادان به‌ویژه در هنگام وزش باد دچار مشکلات بسیاری شوند.

وی افزود: با توجه به اینکه پس کرانه این اسکله تمام شده است، اعتباری در نظر گرفته شود تا این اسکله سریع‌تر تکمیل شود و مردم از آن بهره‌مند شوند.

بن هلال همچنین گفت: در صورت ساخت سریع‌تر دیوار حفاظتی ساحل، علاوه بر جلوگیری از ورود آب به منازل، می‌تواند موجب اشتغال و جذب گردشگر نیز شود. معاون اداری و هماهنگی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر نیز گفت: شورا و دهیاری جزیره شیف به علت عملکرد مناسب به عنوان شورا و دهیاری نمونه شهرستان بوشهر معرفی شده است.

آریان پور از استقرار ایستگاه سلامت دندان در جزیره شیف خبر داد و افزود: با توجه به مشکلاتی که اهالی این منطقه در زمینه دهان و دندان داشتند، این برنامه با مشارکت پزشکان خیر و جهادگر و به یاد زنده یاد دکتر سید محمدرضا کازرونیان اولین دندانپزشک و بنیان‌گذار دانشکده دندانپزشکی بوشهر برگزار شده است.

وی اضافه کرد: این طرح با همکاری کارگروه درمان خانه مشارکت‌های مردمی سلامت شهرستان بوشهر و مرکز بهداشت و دندان‌پزشکان شهرستان انجام گرفته است.

معاون اداری و هماهنگی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: تلاش می‌کنیم با همت مسئولان قدمی در راه حل مشکلات مردم این جزیره برداریم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر