پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۹۲۰۱
يکشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۶

فکرشهر: رئیس اداره بندر و دریانوردی گناوه گفت: بر اساس اخطاریه سازمان هواشناسی‌ مبنی بر شرایط نامناسب جوی، تردد شناورهای مسافری از ترمینال مسافربری این بندر به جزیره خارگ در روز جاری متوقف شده است.

به گزارش فکرشهر، کیامرث جوکار روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار کرد: باتوجه به وزش باد و متلاطم شدن دریا ، شناورهای مسافری و باری در مسیر گناوه به خارگ تا رسیدن به شرایط مناسب آب و هوایی پایدار امکان تردد در این مسیر را ندارند.

وی گفت: تردد مجدد ۲ شناور مسافربری از بندر گناوه به جزیره خارگ در صورت شرایط مناسب آب و هوایی پایدار از فردا (دوشنبه) از سرگرفته خواهد شد.

جوکار یادآور شد: فعالیت ۲ فروند لندینگ گرافت که نسبت به جابجایی کالا و تامین مایحتاج مورد نیاز مردم جزیره خارگ فعالیت دارند، در روز جاری متوقف شده است.

رئیس اداره بندر و دریانوردی گناوه افزود: این اداره در حوزه سفرهای دریایی بجد نسبت به اصول ایمنی حساس و مسئولیت دارد و بر این اساس به هیچ شناوری اعم از باری ، صیادی و مسافری اجازه خروج به دریا را تا زمان رسیدن به شرایط پایدار جوی نمی‌دهد.

بندر گناوه به عنوان پسکرانه خارگ نقش مهمی در جابه جایی ساکنان و شاغلان در شرکت‌های نفتی ، پتروشیمی و مایحتاج مورد نیاز به این جزیره دارد.

جزیره خارگ با ۲۰ هزار نفر جمعیت محل استقرار بزرگترین پایانه صادرات نفت ایران در فاصله ۵۷ کیلومتری شمال غرب بندر بوشهر و ۱۷ مایلی گناوه واقع شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر