پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۰۵۱۹
سه‌شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۷

فکرشهر: مدیر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای بوشهر گفت: با توجه به استفاده از شیوه‌های غرقابی در آبیاری نخیلات و دشت‌ها به لایروبی شبکه‌های آبیاری نیاز داریم.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، چویلی افزود: یکی از خواسته‌های باغداران زهکشی شبکه‌های آبیاری بود. در سال‌های گذشته اقداماتی انجام شد، ولی به دلیل عدم تناسب منابع مالی و نیاز سنجی‌های موجود در شبکه آن چنان باید و شاید کار انجام نشد.

وی اظهار داشت: اکنون با قول مساعد مسئولان مقرر شد بخشی از اعتبارات اجرای طرح از محل اعتبارات در اختیار شهرستان دشتستان و بخشی دیگر از سایر منابع تامین شود.

چویلی گفت: اکنون مرحله اول اجرای طرح در شبکه آبیاری و زهکشی آبپخش در حال انجام است و در مرحله بعد لایروبی شبکه‌های دالکی و شبانکاره انجام می‌شود.

وی افزود: در صورت تحقق اهداف پیش بینی شده و تامین اعتبار، احیای نخیلات شبکه‌های آبیار‌ی و زهکشی پس از تخلیه زه آب موجود در نخیلات پس از لایروبی انجام می‌شود.

چویلی  گفت: در صورت تحقق اعتبار پیش بینی شده و پرداخت آب بهای مصرفی از سوی باغداران تحت پوشش شبکه‌های آبیاری در سال جدید این اتفاق می‌افتد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر