پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۱۰۴۳
سه‌شنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۳

فکرشهر: فرماندار شهرستان دیر گفت: تا سه سال آینده آموزش و پرورش شهرستان دیر با مشکلات عدیده در زمینه کمبود نیروی انسانی مواجه است.

به گزارش فکرشهر از مهر، یونس باربرز پیش از ظهر سه شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان دیر با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در سال جاری، اظهار داشت: هدف دولت تامین امنیت و ایجاد فضایی رقابتی و پرشور برای مشارکت بالای مردم در انتخابات است.

فرماندار شهرستان دیر با بیان اینکه آموزش و پرورش در شرایط حساس و خاصی قرار دارد، افزود: آموزش و پرورش شهرستان دیر به شدت کمبود فضای آموزشی دارد و تا چندسال آینده با این معضل رو به رو هستیم و باید تلاش کنیم با استفاده از ظرفیت خیرین و سازمان نوسازی مدارس فضاهای آموزشی در شهرها و روستاها افزایش دهیم.

وی، کمبود نیروی انسانی را دومین چالش جدی آموزش و پرورش شهرستان دیر دانست و ادامه داد: از آن جایی که بسیاری از فرهنگیان استخدامی دهه ۷۰ در آستانه بازنشستگی هستند، تا دو یا سه سال آینده آموزش و پرورش شهرستان دیر با سونامی کمبود نیروی انسانی مواجه است.

باربرز، تعیین مکانیزم های تشویقی وزارت آموزش و پرورش برای ادامه خدمت فرهنگیان بازنشسته را یکی از راه های جبران کمبود نیرو دانست و گفت: از هم اکنون تعداد دقیق نیروی انسانی مورد نیاز شهرستان باید به استان اعلام شود.

کمبود تجهیزات و امکانات سرمایشی در مدارس

وی با اشاره به کمبود تجهیزات و امکانات سرمایشی در مدارس شهرستان دبر، عنوان کرد: خیرین برای رفع مشکلات پیش روی آموزش و پرورش دیر به کمک این نهاد بیایند.

فرماندار شهرستان دیر کنکور را یک مسئله حیثیتی برای نظام و دانش آموزان برشمرد و ابراز کرد: از تمام ظرفیت های ممکن برای برگزاری مطلوب کنکور سراسری استفاده شود.

وی با بیان اینکه باید به دانش آموزان و خانواده هایشان اطمینان دهیم که شرایط لازم برای برگزاری کنکور فراهم است، افزود: تامین امنیت، سلامت، امکانات و تجهیزات مکان های برگزاری کنکور سراسری و آرامش روانی برای داوطلبان و خانواده هایشان وظیفه ما است.

باربرز درباره اوقات فراغت دانش آموزان در فصل تابستان، گفت: ستاد اوقات فراغت شهرستان دیر به منظور برنامه ریزی و هماهنگی با محوریت آموزش و پرورش تشکیل شود.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت معلمان مجرب در برگزاری کلاس های اوقات فراغت، خاطرنشان کرد: توسعه اردوهای دانش آموزی در ایام تابستان دنبال شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر