يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۱۱۸۰
پنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۱۳

فکرشهر: یک قطعه پرستو دریایی پشت تیره حلقه گذاری شده در جزیره نخیلو استان بوشهر بازگیری شد.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: پرستو‌های دریایی از گونه‌های پرندگان شاخص استان بوشهر هستند که چند گونه از آن‌ها در فصول بهار و تابستان برای زادآوری به جزایر استان بوشهر مهاجرت می‌کنند. 

عبدالرحمان مرادزاده افزود: هوای گرم و شرجی در کنار شرایط مساعد بافت خاک و وضعیت مناسب تغذیه‌ای و عدم حضور تعارض گونه‌های دیگر حیات وحش در آنجا، از دلایلی است که این پرندگان را مجاب می‌کند که جزایر استان بوشهر بخصوص جزیره نخیلو را برای جوجه آوری انتخاب کنند.

وی گفت: این گونه پرستو در سال ۹۴ در جزیره نخیلو حلقه گذاری شد و سپس به سمت زیستگاه‌های زمستان گذران پرواز کرد.

مرادزاده افزود: پس از ۸ سال خرداد امسال محیط بانان هنگام پایش پرندگان در جزیره نخیلو متوجه حضور پرنده‌ای شدند که پایش حلقه گذاری شده است. پس از بررسی مشخص شد پرستوی بازگیری شده همان جوجه زیبایی است که در سال ۱۳۹۴ حلقه گذاری شده بود. 

وی گفت: در بیست سالی که از آغاز حلقه گذاری پرندگان در جزایر استان می‌گذرد چندین مورد بازگیری در پرندگان کاکلی کوچک و پشت تیره در کشورمان و یا زیستگاه‌های سایر کشور‌ها مشاهده شده است که اطلاعات آن‌ها در تخمین طول عمر این پرندگان و همچنین مسیر مهاجرت آن‌ها بدست آمده است. این اطلاعات در مدیریت بهتر زیستی این پرندگان ارزشمند که حفاظت از آن‌ها در گرو مشارکت همه جوامع محلی بخصوص صیادان و گردشگران با این اداره کل است، نقش بسیاری دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر