پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۱۶۵۵
يکشنبه ۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۶

فکرشهر: رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گناوه گفت: بر اساس ماده ۱۲۰ قانون کار ۹ واحد صنفی این شهرستان به علت بکارگیری اتباع خارجی غیرمجاز در صنوف خود، جریمه شدند.

به گزارش فکرشهر، کریم صفایی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از ابتدای امسال و در پی اطلاع رسانی به عمل آمده مبنی بر ممنوعیت بکارگیری اتباع خارجی غیرمجاز در بازار و واحدهای صنفی گناوه، طرح نظارت بر واحدهای صنفی در این بخش آغاز شده است.

ویافزود: این طرح به دنبال ارتقای امنیت اجتماعی و برخورد با ورود غیرقانونی نیروی کار خارجی غیرمجاز و افزایش ظرفیت اشتغال در استان بوشهر است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گناوه افزود: در اجرای این طرح، گشت ویژه بازرسی در قالب چهار اکیپ متشکل از بازرسان این اداره و با همکاری بسیج اصناف و اداره اماکن شهرستان از فروشگاه‌های مرتبط با حوزه سلامت صورت گرفت و واحدهای استفاده کننده از نیروی کار خارجی غیرمجاز شناسایی و برای کارفرمایان آن‌ها قبض جریمه صادر شد.

وی بیان کرد: پیگیری و اجرای ماده ۱۲۰ قانون کار در خصوص برخورد با بکارگیری اتباع بیگانه در بازار در دستور اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و این شهرستان قرار گرفته و شناسایی واحدهای مختلف همچنان ادامه دارد.

وی گفت: بر اساس بند ج ماده ۱۱ قانون تنظیم بخشی از درآمدهای دولت، هر کارفرمایی که از نیروی کار خارجی غیرمجاز استفاده و یا در مشاغلی به جز شغل تعیین شده در پروانه کار اقدام کند، به پنج برابر حداقل دستمزد برای هر روز اشتغال جریمه می‌شود.

صفایی تصریح کرد: باتوجه به مصوبه شورای عالی کار که حداقل دستمزد روزانه امسال را یک میلیون و ۷۶۹ هزار و ۴۲۸ ریال تعیین کرده است، مبلغ جریمه بابت هر روز اشتغال غیرمجاز اتباع خارجی به میزان پنج برابر حداقل دستمزد روزانه معادل هشت میلیون و ۸۴۷ هزار ریال خواهد بود و این میزان جریمه در صورت تکرار تخلف، ۲ برابر خواهد شد.

وی افزود: همچنین در صورت استنکاف از پرداخت جریمه تعیین شده، کارفرما مطابق با ماده ۱۸۱ قانون کار به محاکم قضایی معرفی می‌شود.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گناوه از بازاریان و واحدهای صنفی خواست برای رعایت مسائل امنیتی و حمایت اشتغال کارجویان بومی از جذب و بکارگماری اتباع بیگانه غیرمجاز خودداری کنند.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر از مناطقی بشمار می‌رود که بکارگیری اتباع بیگانه غیرمجاز در آن ممنوع است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر