پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۱۸۶۷
چهارشنبه ۰۷ تير ۱۴۰۲ - ۰۱:۱۵

فکرشهر: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر گفت: فاز نخست عملیات لایروبی زهکش‌های شبکه آبیاری شهرستان دشتستان از سرعت و پیشرفت مطلوبی برخوردار است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، علی محمدی روز سه شنبه در بازدید از روند اجرایی این طرح گفت: فاز نخست اجرای این طرح شامل لایروبی سه زهکش اصلی شبکه آبیاری آبپخش است و با وجود ویژگی‌های فنی خاک و همزمانی با دوره آبیاری، این فرآیند بر اساس زمان بندی پیش بینی شده در حال انجام است.

وی افزود: روش غالب آبیاری در نخیلات آبپخش به صورت غرقابی است و این امر توجه به فرآیند زهکشی را در نخلستان‌ها دو چندان می‌کند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر گفت: بیش از یک میلیون اصله نخل در این شبکه آبیاری وجود دارد و تکمیل فرآیند آبیاری این نخیلات مستلزم وجود زهکش‌هایی با شرایط استاندارد است.

محمدی با اشاره به تامین مالی این طرح از منابع داخلی شرکت آب منطقه ای و منابع شهرستانی افزود: با وجود اهمیت بالا و زیرساختی بودن شبکه‌های زهکشی، به دلیل عدم تامین منابع و تنگناهای مالی، در ۲ دهه گذشته لایروبی این شبکه‌ها انجام نشده بود.

مدیر بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای بوشهر اظهار کرد: فرآیند آبیاری غرقابی، موجب افزایش زه آب در باغات شده و برای بهبود شرایط آبیاری و افزایش کیفیت محصولات باید این زه آب مازاد به وسیله شبکه‌های زهکشی خارج شود.

رضا چویلی گفت: این عملیات اجرایی، بزرگترین طرح لایروبی زهکش‌ها در استان بوشهر است و در صورت تامین منابع مالی، امکان تکمیل آن طبق برنامه زمانبندی اعلام شده وجود دارد.

وی تصریح کرد: میزان اعتبار مورد نیاز فاز نخست این طرح ۵۰ میلیارد تومان است با توجه به نیاز مبرم نخیلات به دوره‌های آبیاری مستمر، سرعت بخشی در تامین منابع مالی و عدم توقف این طرح موجب رضایت کشاورزان و نخلداران منطقه می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر