پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۱۹۰۰
چهارشنبه ۰۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰

فکرشهر: مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: کارخانه تولیدی نوشیدنی مرکز طلایی انرژی سالم در شهرک صنعتی بندرریگ شهرستان گناوه این استان به عنوان نمونه کشوری در سال ۱۴۰۲ انتخاب شد.

به گزارش فکرشهر، مهدی صفوی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این طرح صنعتی از پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردار و برابر برنامه زمان بندی شده بدون اخذ تسهیلات مالی و کمک از بانک ها حرکت و کار خودرا پیش برده و در حال تکمیل است.

وی افزود: اجرای این طرح اشتغال زا در یک منطقه کمتر توسعه یافته که بیشتر ظرفیت های آن وارداتی است و به دنبال تولید است اتفاق مثبتی است.

مدیرکل صنعت، معدن، و تجارت استان بوشهر تصریح کرد: با بهره برداری از این طرح که در حال تکمیل است، از واردات محصولات مشابه و خروج ارز از کشور جلوگیری می شود.

صفدی ادامه داد:باتوجه به ملاک و معیارهای ابلاغی، طرح یادشده به وزارت صمت ارسال و به عنوان طرح نمونه برای سال ۱۴۰۲ در کشور انتخاب شده است که در آئینی در تهران در وزارتخانه متبوعه ، تشویق و تقدیر خواهد شد.

مدیرعامل کارخانه مرکز طلایی انرژی سالم به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طبق برآورد انجام گرفته ، سرمایه‌گذاری در این کارخانه تا تکمیل پروژه ۷۰۰ میلیاردتومان پیش بینی شده که تاکنون نزدیک به ۵۰۰ میلیارد تومان بدون اخذ هیچگونه تسهیلات بانکی هزینه شده است.

مجید رستمی افزود: باتوجه به اینکه عمده هزینه سرمایه‌گذاری در این پروژه شخصی بوده، تنها یک صد میلیاردتومان تسهیلات درخواست کرده‌ایم که هنوز پرداخت نشده و اعلام کرده‌اند در حال اجرای مراحل اداری است.

وی ادامه داد: این طرح در بخش تولید نوشیدنی‌ها در سه خط قوطی، شیشه و پت با آخرین تکنولوژی روز دنیا در حال احداث است و طبق برنامه زمان بندی شده امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: محصولات این کارخانه علاوه بر اینکه با عرضه کالا سالم و با کیفیت در تراز جهانی به حوزه خلیج فارس و شرق آسیا صادرات خواهد داشت، از مرکز تا جنوب کشور را نیز پوشش می‌دهد.

رستمی، اشتغال مستقیم این پروژه را ۱۵۰ نفر و غیرمستقیم سه هزار نفر اعلام و تصریح کرد: باتوجه به اینکه بخشی از دستگاه‌ها و قطعات این کارخانه از خارج کشور خریداری شده و قرار است وارد گناوه شود از مدیرکل گمرک این شهرستان و مدیرکل صمت استان بوشهر انتظار و توقع داریم که در فرآیند ترخیص، همکاری و سرعت بخشی لازم داشته باشد تا طبق برنامه زمان‌بندی شده در بهمن امسال به بهره‌برداری برسد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر