دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۱۹۸۱
يکشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰

فکرشهر: امام جمعه بوشهر با تاکید بر لزوم تامین نیازهای عشایر در استان گفت: مشکلات حوزه عشایر باید با راهکارهای عملی و سریع برطرف شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری بعد از ظهر یکشنبه در نشست با مدیریت عشایر استان بوشهر اظهار داشت: فرهنگ اصیل و سنتی عشایر در بخش‌های مختلف حفظ و تقویت شود.

وی خواستار تأمین نیازهای عشایر در حوزه آموزش در مقاطع مختلف شد و اضافه کرد: بازارچه‌های دائمی برای عرضه محصولات عشایر در نقاط مختلف استان بوشهر راه‌اندازی شود.

امام جمعه بوشهر خاطرنشان کرد: ایجاد بازارچه دائمی عشایر ضمن ایجاد اشتغال برای این عرصه، زمینه دسترسی مردم به محصول عشایر بدون واسطه و با قیمت مناسب فراهم می‌شود.

آیت‌الله صفایی بوشهری حمایت از دانشجویان و طلاب عشایر را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: با ایجاد خیریه در عرصه عشایر، زمینه کمک به دانشجویان، طلاب و دانش‌آموزان عشایر فراهم شود.

وی توجه به امور فرهنگی، دینی و مذهبی عشایر را یک ضرورت دانست و تأکید کرد آموزش امور دینی سرلوحه فعالیت عشایر قرار گرفته شود.

امام جمعه بوشهر با تأکید بر تأمین آب شرب، دام و کشاورزی عشایر گفت: مشکلات حوزه عشایر باید با راهکارهای عملی سریع برطرف شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر مراتع را از سرمایه‌های مهم در عرصه عشایر اعلام و خاطرنشان کرد: با توجه به نقش مراتع در تولید و اقتصاد عشایر، باید زمینه واگذاری تمام مراتع استان بوشهر به عشایر فراهم شود.

وی تحصیل عشایر در دانشگاه و مراکز آموزش عالی را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: با توجه به ظرفیت اشتغال استان در عرصه‌های نفت، گاز و پتروشیمی، عشایری برای تحصیل در دانشگاه به این رشته‌ها هدایت شوند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر