پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۲۰۱۴
دوشنبه ۱۲ تير ۱۴۰۲ - ۰۱:۳۳

فکرشهر ـ محمد محمدزاده فرد: رییس اداره برق برازجان گفت: مصرف انرژی، چالش پیش روی دنیا است و روز به روز تکنولوژی به جلو حرکت می‌کند و چرخ صنعت هم تا برق نباشد، نمی چرخد.

به گزارش «فکرشهر»، «حسین شمسی فرد» در جلسه ای با عنوان «مدیریت مصرف برق» که با حضور برخی مسوولین، خبرنگاران و فعالان فضای مجازی در برازجان برگزار شد، اظهارداشت: مصرف برق در کشور ما به دلیل حمایت هایی که دولت انجام می‌دهد، همیشه چالش زا بوده است و میانگین قیمت پایینی دارد و قدر آن از طرف مصرف کننده دانسته نمی‌شود و نیاز است مردم همراهی کنند تا ساعات پیک مصرف را پشت سر بگذاریم.

وی ادامه داد: خوشبختانه سال گذشته که سال اول دولت هم بود، با برنامه ریزی های مناسب توانستیم بدون خاموشی بخش خانگی سال را بگذرانیم و این کار با زحمت و تلاش شبانه روزی همکاران ما به عمل آمد و امسال نیز امیدواریم با کمک مردم بتوانیم تابستان را بدون قطعی پشت سربگذاریم.

بیش از ۸۷ درصد مشترکین در برازجان مشترک خانگی هستند

شمسی فرد با بیان این که «در حال حاضر، چیزی بین ۱۵ تا ۱۷ هزارمگاوات ناترازی بین تولید و مصرف است»، اظهارداشت: در برازجان، حدود ۶۰ هزار و در سایر بخش های شهرستان دشتستان، حدود ۵۶ هزار مشترک برق داریم که با مدیریت مصرف شهروندان، سال گذشته، بیش از ۱/۴ میلیارد تومان پاداش به مردم داده شد.

وی ادامه داد: بیش از ۸۷ درصد مشترکین در برازجان مشترک خانگی هستند و بقیه، سایر مصارف هستند که در بخش عمومی، با کاهش ساعات کار ادارات و کم کردن زمان، مصرف برق را مدیریت کرده ایم.

او افزود: حدود ۱۳ درصد مشترکین برق خانگی مصرف بالاتر از الگوی تعریف شده دارند، تعدادی زیادی از این مشترکین به دلیل عدم آگاهی لازم از نحوه مصرف این الگو را رعایت نمی کنند که نیاز است با فرهنگ سازی، آنها را با برنامه های مدیریت مصرف همراه کرد، تعدادی نیز به دلایل مختلف خود را مقید به رعایت الکوهای تعریف شده نمی دانند.

مصرف برق استان بوشهر از استان تهران بیشتر است

رییس اداره برق برازجان گفت این اداره در برنامه دارد که با استفاده از ظرفیت مردمی، حداقل ۱۰ درصد مصرف برق را کاهش دهد و افزود: مصرف برق استان بوشهر از استان تهران بیشتر است و سال گذشته، ۳۸۰ مگاوات پیک مصرفی داشتیم و این در حالی است که حدود ۲۵ درصد برق ورودی استان بوشهر، وارد دشتستان شده است.

حسین شمسی فرد گفت: طبق برآوردی که انجام داده ایم، مشخص شده که حدود ۲۵ درصد مردم استان بوشهر به هیچ عنوان خود را مقید به مدیریت مصرف نمی دانند و رعایت نمی کنند.

وی در پایان تاکید کرد: از مردم می خواهیم در بخش خانگی به ما کمک کنند تا از این تابستان عبور کنیم همان طور که سال گذشته مردم کمک کرده و مدیریت مصرف انجام دادند.

مصرف برق خانگی در آلمان، ۱۶ درصد و در استان بوشهر ۸۰ درصد است

مدیر دفتر مدیریت مصرف برق استان بوشهر نیز در این نشست گفت: برق در استان بوشهر، عامل رفاه، پیشرفت صنعت و سایر موارد است.

دهقانی افزود: مصرف برق خانگی در آلمان، ۱۶ درصد و در استان بوشهر ۸۰ درصد است که این امر قطعا اقتصادی نیست و قیمت مصرف کننده در برق، حدود ۴۰ تومان به ازای هر کیلووات است در حالی که هزینه تولید آن حدودا ۱۵۰۰ تومان است.

وی ادامه داد: صنعت برق از آن وظیفه خود خارج شده و بنگاه خیریه شده است و چون قطعی برق خط قرمز دولت و وزیر است، تمام تلاش خود را می‌کنیم که قطعی نداشته باشیم.

برق در استان بوشهر اکسیژن است/ وقتی برق ۲ ساعت قطع می‌شود، بحران ایجاد می‌شود

دهقانی گفت که «برق در استان بوشهر اکسیژن است» و افزود: وقتی برق ۲ ساعت قطع می‌شود، بحران ایجاد می‌شود.

وی اضافه کرد: سال گذشته حدود ۴۴ میلیارد تومان پاداش به مصرف کنندگان در استان بوشهر داده شد.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری دشتستان نیز در این نشست اظهارداشت: بخش اداری موظف شده که مدیریت مصرف را انجام دهد و به همین دلیل ساعت اداری به ۶ تا ۱۳ تغییر پیدا کرده است.

عباس دهقان افزود: مسوولین و مردم همه همت کنند تا با رعایت الگوی مصرف این تابستان را با وضع خوبی پشت سر بگذاریم و همکاران در اداره برق نیز بتوانند کار خود را انجام دهند.

وی اضافه کرد: همه باید کمک کنند تا با فرهنگ سازی مناسب رعایت مصرف برق انجام شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر