پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۲۰۱۶
دوشنبه ۱۲ تير ۱۴۰۲ - ۰۵:۳۳

فکرشهر: مرحله شهرستانی دومین دوره مسابقات ملی مهارت زندانیان در استان بوشهر هم‌زمان با سراسر کشور در ۵ زندان و کانون استان بوشهر برگزار شد.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، مرحله شهرستانی دومین دوره مسابقات ملی مهارت زندانیان در زندان‌های کشور از ۱۰ تیر آغاز شده و تا ۱۴ تیر ادامه دارد
 
مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان بوشهر هنگام برگزاری مسابقات در زندان مرکزی بوشهر به خبرنگار صداوسیما گفت: این مسابقات با همکاری سازمان زندان‌ها و سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور در هفت رشته و در دو مرحله شهرستانی و استانی برگزار می‌شود.
 
سید محتشم حسینی افزود: ۱۳۹ نفر از زندانیان استان بوشهر در ۵ زندان مرکزی بوشهر، برازجان، اردوگاه برازجان، خورموج و کانون اصلاح تربیت در این دوره از مسابقات شرکت دارند.
 
او اضافه کرد: در مرحله شهرستانی در ۵ زندان و کانون استان، ۵۰ تن از زندانیان برتر به مرحله استانی راه می‌یابند و در مرحله استانی نیز که ۸ تا ۱۰ مرداد برگزار می‌شود، ۳ نفر برتر در هر رشته برگزیده و برای آنان گواهینامه داده می‌شود.
 
حسینی اضافه کرد: رویکرد سازمان زندان‌ها، فعالیت‌های اصلاحی و تربیتی است که حرفه‌آموزی و اشتغال نقش مهمی در رسیدن به هدف این رویکرد دارد.
 
او با بیان این که سه‌گونه اشتغال برای زندانیان تعریف شده است، افزود: اشتغال نشسته در اندرزگاه، اشتغال کارگاهی در زندان و اشتغال اعزام به‌کار در بیرون از زندان، از انواع کار برای زندانیان است که هم برای سلامت جسم و روان آنان مؤثر است و هم برای زندانی و خانواده او درآمدزایی دارد تا بتواند خود را بازسازی کند.
 
مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان بوشهر هم در بازدید از روند برگزاری مسابقات در زندان مرکزی بوشهر در گفتگو با خبرنگار صداوسیما گفت: این مسابقات با هدف توانمندسازی نیروی انسانی و مشارکت در ایجاد اشتغال زندانیان برگزار می‌شود و فنی‌وحرفه‌ای در سال در ۱۷ رشته در زندان‌های استان آموزش‌های مهارتی را برگزار کرده است که نخبگان هر حرفه در این یک سال در این دوره از مسابقات شرکت داده شدند.
 
عبدالمجید دراهکی افزود: این مسابقات در هفت رشته که شش رشته جوشکاری، معرق چوب، برقکار ساختمان، چرم‌دوزی، تسبیح‌سازی و پیرایشگری مردانه برای آقایان و رشته نقاشی روی سفال برای بانوان است برگزار شد.
 
او اضافه کرد: امیدواریم این مسابقات موجب افزایش انگیزه میان زندانیان و ترویج فرهنگ کار در زندان‌ها شود تا زندانی پس از گذراندن دوره زندان بتواند در بیرون کاری برای خود داشته باشد و حتی کارآفرینی کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر