يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۲۱۷۷
چهارشنبه ۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۴

فکرشهر: فرماندار دیلم استان بوشهر گفت: شروع فعالیت و رونق دادن تعاونی مرزنشینان این بندر در اولویت و دستور کار جدی قرار گرفته است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، محمد اسدی روز چهارشنبه در جلسه بررسی مسایل و مشکلات تعاونی مرزنشینان شهرستان دیلم اظهار کرد: باتوجه به مطالبه مردم بخصوص سهامداران عضو تعاونی مرزنشینان، از کلیه ظرفیت های قانونی، تجارب تعاونی‌های مرزنشینان فعال شهرستان‌های همجوار و اتحادیه تعاونی‌های مرزنشینان استان بوشهر و با همکاری کامل دستگاه‌های متولی استفاده و اقدامات موثری انجام خواهد شد.

وی گفت: در این ارتباط مجمع عمومی یا فوق العاده تعاونی بمنظور سیر مراحل قانونی فعالیت هیات مدیره و ‌تعیین هیات مدیره جدید درصورت نیاز و پایان دوره هیات مدیره فعلی به صورت فوری انجام شود.

فرماندار دیلم افزود: حمایت تعاونی لنجداران و اتحادیه تعاونی های مرزنشینان استان جهت تامین و توزیع ارزاق عمومی، پیشنهاد افزایش سهام یا سهم مشارکتی اعضا بمنظور تامین و تقویت منابع مالی تعاونی مذکور برای خرید و توزیع ارزاق عمومی، پیگیری و اهتمام جدی جهت وصول کلیه بدهی های پیشین تعاونی از اشخاص حقیقی و حقوقی با تماس تلفنی و دیدار حضوری با آنها و در صورت ضرورت اقدامات قانونی و قضایی مورد نیاز از دیگر نکاتی است که باید در اولویت قرار گیرد.

وی ادامه داد: پیشنهاد امکان فروش ملک فعلی در صورت موافقت اعضای سهامداران با طرح موضوع در جلسه مجمع عمومی و فوق العاده با توجه به موقعیت مناسب و ارزش افزوده ملک مذکور بمنظور تقویت منابع مالی تعاونی در صورت ضرورت، رایزنی با شرکت های داخلی و سرمایه گذاران بومی شهرستان با هدف سرمایه گذاری مشترک بمنظور خرید، تامین و توزیع اقلام و کالاهای اساسی بین اعضا با نرخ تعادلی و تنظیم بازار نیز باید مورد اهتمام جدی قرار گیرد.

فرمانداردیلم گفت: نماینده ویژه فرماندار تا حصول نتیجه نهایی کلیه اقدامات لازم بمنظور روند فعال سازی تعاونی مذکور با هدف تامین و توزیع ارزاق و کالاهای اساسی انتخاب می‌شود.

تعاونی های مرزنشین که از ابتدای دوران دفاع مقدس تا سال ۱۳۸۸ فعال بود و می‌توانست در حوزه معیشتی، کمک حال مرزنشینان باشد،به یک باره کنار گذاشته شد اما در آغاز فعالیت دولت سیزدهم ، فعالیت آن در اکثر مناطق مرزی ساحلی مجدد از سر گرفته شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر