شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۲۷۶۴
جمعه ۲۳ تير ۱۴۰۲ - ۰۶:۲۴

فکرشهر: امام جمعه موقت بوشهر  گفت: رهبر معظم انقلاب در جمع حوزویان و  مبلغان افق تبلیغ را برای حوزه‌های علمیه ترسیم کردند و هشدار دادند.‌‌‌‌

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، حجت الاسلام  علی اکبر  اسماعیلی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بوشهر اظهار داشت:  از نظر رهبر معظم انقلاب امروز مساله تبلیغ از حوزه‌های فراتر رفته و همه مردم، نظام و حوزویان باید به این مساله بپردازند و آن را جدی بگیرند.
 
وی افزود: تبلیغ باعث حفظ ایمان و موجب ایجاد امید در جامعه می‌شود.
 
امام جمعه موقت بوشهر با بیان اینکه معنای نظام اسلامی بستگی به ایمان توده مردم دارد، تاکید کرد: ایمان در جامعه امروز در آماج حمله‌های فرهنگ غرب قرار گرفته است و اگر حفظ نشود نظام اسلامی بی‌معنا می‌شود.
 
اسماعیلی گفت: این حق مردم است که زندگی مومنانه در جامعه داشته باشند و اگر زندگی مومنانه از بین برود نظام اسلامی هم بی‌معنا می‌شود.
 
امام جمعه موقت بوشهر افزود: در این شرایط اگر دقت لازم نشود و فرهنگ، مقدسات، هویت دینی و ملی دچار استحاله فرهنگی گردد به طور یقین کشور با یک آسیب تاریخی روبرو می‌شود.
 
اسماعیلی با تاکید بر اینکه امروز دشمن و پیاده نظام آن‌ها در تلاش است ارزش‌ها جای خود را به ضدارزش‌ها بدهند، گفت: مساله تبلیغ تنها وظیفه حوزه علمیه نیست بلکه همه دستگاه‌ها، مردم، مساجد و هیات‌ها باید در مسیر حفظ این فرهنگ الهی گام بردارند.
 
به گفته وی امروز دشمن مساله عفاف و حجاب را برای قدرت نمایی خود هم‌آورد قرار داده و می‌خواهد با از بین بردن سنت‌ها، عفاف و حجاب فاطمی و اسلامی را از بین ببرد، در این شرایط حضور همه آحاد جامعه برای حفظ این میراث الهی ضروری است.
 
اسماعیلی با تقدر از همه مردم، مسئولان و نهاد‌ها برای برپایی جشن تاریخی غدیر در استان بوشهر افزود: جشن غدیر مهمترین دستاورد فرهنگی بود و چه زیبا است وقتی بحث فرهنگ در اختیار مردم باشد و همین حرکت امروز موجب عصبانیت دشمن شده است.
 
امام جمعه موقت بوشهر گفت: سفر رئیس‌جمهور به آفریقا بعنوان سرزمین فرصت‌ها پس از ۱۱ سال و امضای قرارداد‌های مهم و تاثیرگذار خیرات و برکت‌های زیادی برای کشور به دنبال دارد.
 
اسماعیلی با اشاره به سرمایه‌گذاری کشور‌های مختلف در قاره آفریقا اظهار داشت: با توجه به وجود ذخایر قابل توجه صنعتی، معدنی وکشاورزی در سرزمین فرصت‌ها نباید از تقویت روابط با این کشور‌ها غفلت کرد.
 
وی افزود: توسعه روابط با کشور‌های قاره آفریقا کار خوب و شایسته‌ای است که در دستور کار دولت سیزدهم قرار گرفته و این ماموریت به صورت جهادی از سوی دولتمردان در حال پیگیری است.
 
اسماعیلی با اشاره به ۲۶ تیرماه سالروز تاسیس نهاد شورای نگهبان گفت: این نهاد مستحکم موجب حفظ اسلامیت نظام و حفظ و پاسداری از قانون اساسی بعنوان میثاق ملی می‌شود.
 
وی برای مدیریت انرژی در این شرایط آب وهوایی تقدیر کرد و همچنین برضرورت همکاری مردم با صرفه جویی در مصرف انرژی تاکید کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر