پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۲۸۴۱
شنبه ۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۶

فکرشهر: مدیر کار و خدمات اشتغال منطقه ویژه پارس از جذب ۸۵۸ نفر نیروی بومی در پالایشگاه‌های مجتمع گازی پارس جنوبی در سال جاری خبر داد و گفت: ۱۰۰ درصد سهمیه جذب برای داوطلبان بومی است.

به گزارش فکرشهر از مهر، محمد علی موسوی ظهر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همه سهمیه جذب آزمون مجتمع گاز پارس جنوبی مختص داوطلبان بومی است و همچنین پیگیری‌های لازم در خصوص رعایت سهمیه جذب نیروهای بومی در آزمون استخدامی شرکت‌های پتروشیمی نیز در حال انجام است.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون با پیگیری‌های صورت گرفته آزمون‌های استخدامی ۲ شرکت دیگر نیز با در نظر گرفتن سهمیه جذب نیروهای بومی انجام شده است و ۵۴ درصد جذب شدگان آزمون استخدامی یک شرکت نیز از نیروهای بومی استان بوشهر هستند.

مدیر کار و خدمات اشتغال منطقه ویژه پارس بیان کرد: پیگیری رعایت قانون جذب نیروهای بومی در پروژه‌ای پارس جنوبی توسط همه شرکت‌های فعال همواره از اولویت‌های کاری اداره اشتغال منطقه ویژه پارس بوده است.

رسیدگی به ۱۶۰۰ پرونده اختلافات کارگری

وی از رسیدگی به بیشتر هزار و ۶۰۰ پرونده اختلافات کارگری در اداره کار و خدمات اشتغال این سازمان از ابتدای سال جاری خبر داد و بیان کرد: در این بین به بیش از نیمی از پرونده‌های بیمه بیکاری نیز رسیدگی شده است.

موسوی افزود: در حوزه شورای سازش تمامی شرکت‌های مستقر در منطقه ملزم به اجرای طرح طبقه بندی مشاغل شده‌اند که بیش از ۶۰ درصد شرکت‌ها طرح طبقه بندی را اجرا کرده و بیش از ۸۰ درصد شرکت‌ها با نظارت این واحد اقدام به برگزاری انتخابات کارگری و تشکیل کمیته انضباطی کرده‌اند.

بازرسی از شرکت‌های پیمانکاری

وی یادآور شد: از ابتدای سال جاری تاکنون از شرکت‌های پیمانکاری سطح منطقه تعداد ۲۱۸ مورد بازرسی به عمل آمده است که منجر به صدور ۱۱۳ مورد اخطاریه قانونی شده است و تعداد ۱۴ شرکت نیز برای احقاق حقوق کارگران به دلیل ارتکاب تخلف به مراجع قضائی معرفی شدند.

مدیر کار و خدمات اشتغال منطقه ویژه پارس ادامه داد: راستای بکارگیری پیمانکاران دارای صلاحیت در محدوده منطقه ویژه تعداد ۴۴۷ مورد مجوز حضور در مناقصات صادر شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر