پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۳۲۸۷
جمعه ۳۰ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۸

فکرشهر: معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: تعهد استان در قالب طرح کاشت یک میلیارد درخت طی چهار سال ،امسال سه میلیون اصله درخت است که تاکنون ۲ میلیون اصله تولید و یک میلیون نیز به صورت بذرکاری در گلدان و به زودی کاشت می‌شود.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، غلامحسین کرمی روز جمعه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این درخت‌ها باید در عرصه‌های طبیعی حاشیه جاده‌ها و نواحی صنعتی، مناطق کشاورزی، دانشگاه‌ها، پادگان‌ها و سایر عرصه‌هایی که در اختیار مردم است با مشارکت آن‌ها کاشته شود.

وی افزود: سهم استان بوشهر از طرح کاشت یک میلیارد درخت در مدت چهار سال کاشت ۱۶ میلیون درخت است.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر اضافه کرد: در همین راستا نهالستان‌های استان از چهار به ۱۰ نهالستان افزایش داده شده است.

وی ادامه داد: در همین ارتباط زیرساخت‌های گسترده‌ای در نهالستان‌های استان بوشهر ایجاد شده است.

کرمی گفت: عملی شدن این طرح نیازمند همکاری و همراهی دستگاه‌های مختلف سراسر استان است و باید در قالب نهضتی فراگیر و جهادی، همه ظرفیت‌های موجود شامل عمومی مردم و همه نهادها، ارگان‌ها و دستگاه‌های دولتی و خصوصی برای اجرای آن به کار گرفته شود.

وی افزود: در این استان کمبود سرانه جنگل و فضای سبز نسبت به استانداردهای جهانی و رشد صنعت، ضرورت توسعه فضای سبز را بیشتر کرده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر