پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۳۶۶۳
چهارشنبه ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۷

فکرشهر: کتاب "اینجا بوی سیب می‌دهد " اثر ضرغام خرمی نویسنده گناوه‌ای در قالب سفرنامه زیارت کربلای معلی در آئینی با حضور امام جمعه این شهر رونمایی شد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، این کتاب در ۸۰ صفحه و ۳۰۰ نسخه توسط انتشارات دریانورد با قیمت ۷۰۰ هزار ریال به زیور چاپ آراسته شده است.

در این کتاب نویسنده ، تجربیات و مشاهدات خود را در هنگام پیاده‌روی اربعین از گناوه تا کربلا تدوین و گردآوری کرده است.

امام جمعه گناوه در آیین رونمایی از این کتاب در سالن کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این شهرستان اظهار کرد:نویسندگان و شعرا رمز و راز ماندگاری حادثه قیام کربلا را تبیین کنند.

حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی گفت: نقش شعر، داستان و دلنوشته در قالب سفرنامه می تواند کمک شایانی به ماندگاری یک حادثه بخصوص حماسه کربلا داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه امام حسین (ع) در روز عاشورا، اسلام مجسم را در حادثه کربلا عملیاتی و اجرایی کرد، افزود: بردباری، صبر، شجاعت و آزادگی از صفات و فضائل انسانی از جمله ویژگی هایی بود که در حادثه کربلا موج می‌زد و اگر بخواهیم آنها را به بشریت منتقل و نشر دهیم ، نویسندگی یکی از ابزار خیلی خوب در این راستا است.

امام جمعه گناوه افزود: عاشورا و اربعین یک ظرفیت و قابلیت والا و بی نظیری در زندگی فردی و اخلاقی انسان ایفا می کند که امروز نیازمند جامعه است.

وی ادامه داد: ترویج و نهادینه کردن گفتار، ادبیات و اخلاق نبی گرامی اسلام حضرت محمد(ص) و ائمه اطهار(ع) از جمله امام حسین(ع) ، نقش بسیار موثری در پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی دارد.

امام جمعه گناوه گفت: حادثه کربلا باید به نسل جوان با ادبیات زیبا و شیوا تدوین و تبیین و بازگو شود.

ضرغام خرمی نویسنده کتاب " اینجا بوی سیب می‌دهد" گفت: هنر نویسندگی در قالب سفرنامه یکی از ابزارهای مهم در انتقال فرهنگ عاشورایی است.

وی افزود: در این کتاب، تجربیات و مشاهداتم در قالب سفرنامه پیاده روی اربعین حسینی تدوین و به چاپ رسیده است.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر واقع است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر